Nieuw loyaliteitsprogramma online retailers

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Electronica gigant is sinds maart online met een nieuw loyaliteitsprogramma, VriendenVan. Het innovatieve platform, dat wel iets weg heeft van een affiliate netwerk, biedt consumenten de mogelijkheid om door aankopen bij andere retails te sparen voor korting of zelfs gratis electronica.

Ontwikkelaar van het loyaliteitsprogramma is , dat in Redcoon als eerste afnemer van haar product een goede strategisch partner zag. De behoefte van Redcoon aan klantenbinding en van TDR company aan een online retailer met veel traffic heeft geresulteerd in een spaarprogramma dat even simpel als innovatief in elkaar zit. Verschillende retailers uit uiteenlopende branches zijn aangesloten als 'Vrienden'. Een bezoeker van Redcoon.nl klikt via het loyalty programma VriendenVan door naar één van de aangesloten webshops. Doet de bezoeker vervolgens een aankoop op die shop, dan spaart hij/zij een percentage van de aankoopsom in het spaartegoed van Redcoon. Zo levert een paar schoenen dat je voor €80,- koopt bij Spartoo je €8,- op in je Redcoon account.

from on .

Een nieuwe vorm van affiliate marketing
Die €8,- komt overigens pas vrij in je Redcoon tegoed op het moment dat de retourenperiode van de aangesloten retailer of 'Vriend Van Redcoon' is afgelopen. Handig, want dit wordt allemaal vooraf ingesteld zodat de retailer hier zelf geen omkijken naar heeft. De retailer lift mee op de 450.000 unieke bezoekers per maand aan Redcoon.nl en kan zelfs exposure krijgen in de email nieuwsbrief. Er tegenover staat een vergoeding aan TDR company op CPS basis en een geringe jaarlijkse fee. De cookie die geplaatst wordt blijft niet langer dan een dag geldig, zodat een nieuwe klik via VriendenVan Redcoon nodig is om alsnog te gaan sparen met je online aankoop.

De consument staat centraal
Bij de implementatie van het programma is rekening gehouden met zoveel mogelijk gemak en transparantie voor de consument. Een vereiste voor Erwin Bruggink, managing director van Redcoon: "Als je een paar schoenen koopt bij Spartoo, spaar je 10% bij de aankoop van íeder paar schoenen, zonder uitzonderingen." De spaartegoeden worden automatisch bijgehouden en kunnen naar wens gedeeltelijk of ineens worden besteed aan gadgets of een nieuwe televisie. Samen sparen of voor iemand anders sparen is een andere feature van het platform. Zelf geen Ipad nodig, maar wel een nieuw bankstel? Dan spaar je net zo gemakkelijk de Ipad voor je zoon of moeder. Lucien Swaab, directeur van TDR company benadrukt dat fraude onmogelijk is dankzij de beveiligde verbinding van het systeem.

Uitbreiding VriendenVan
TDR company is in gesprek met verschillende andere potentiële afnemers van het loyaliteitsprogramma, waaronder een verzekeraar. Lucien Swaab verwacht dit jaar nog vijf andere 'hosts' aan te sluiten, waarbij ze het zich kunnen veroorloven om kritisch te zijn en ook al 'nee' gezegd hebben tegen een geïnteresseerde. Ook zijn er ambities om met VriendenVan naar het buitenland uit te breiden. Redcoon maakt zich ondertussen druk om het bekend maken van het spaarprogramma onder haar bestaande en nieuwe klanten. Erwin Bruggink verwacht dit eerste jaar 100 tot 150 duizend inschrijvingen.

Credits photo:

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie