Picnic, Kruidvat en Hornbach meest futureproof

De drie retailers danken hun sterke positie voor een belangrijk deel aan hun loyale klanten.

Picnic, Kruidvat en Hornbach zijn de meest toekomstbestendige retailers van Nederland. Dat is althans de conclusie van de Retail Ranking 2023 van Q&A Retail, een consumentenonderzoek onder zo’n 7 duizend respondenten. Zij werden bevraagd over meer dan 180 retailbedrijven. De ketens zijn beoordeeld op aspecten zoals onmisbaarheid, onderscheidend vermogen, interactie met klanten, loyaliteit en aanbevelingen door klanten.

Hornbach en Picnic danken hun sterke positie deels aan hun loyale klanten. Zij bevelen deze merken aan of keren er regelmatig terug, ondanks de nog altijd hoge inflatie. Kruidvat is een van de retailers die door het merendeel van zijn klanten als onmisbaar wordt beschouwd. Ook Eye Wish, Apple en Keurslager scoren goed op deze maatstaf.

Die laatste wordt door zijn klanten ook gezien als onderscheidend. Daarbij zijn van belang de eigen identiteit, de eigen merken, de service of kwaliteit, en innovatie en duurzaamheid. Ook Dille & Kamille, Rituals en Ikea halen hoge cijfers op deze criteria.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie