Farmaceut start voorlichtingscampagne tegen infectieziektes

Gezond op Reis 2007. Dat is de naam van de voorlichtingscampagne die GlaxoSmitchKline start. De campagne moet Nederlandse reizigers bewust maken van de risico’s op infectieziekten.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Volgens het farmaceutische bedrijf gaat ruim 50 procent van de ondervraagde Nederlanders die reizen naar landen waar veel hepatitis A voorkomt, onvoldoende beschermd op reis. 60 procent denkt ten onrechte dat er in luxe all inclusive hotels geen hepatitis kan worden opgelopen. En een derde van reizigers zoekt überhaupt vooraf geen informatie op over gezondheidsrisico’s en vaccinaties.

Het farmaceutische bedrijf begint de campagne omdat veel Nederlandse reizigers onnodige gezondheidsrisico’s oplopen. En omdat de campagne naar eigen zeggen goed in haar missie ‘do more-feel better-live longer’ past.

Onderdeel van de campagne is een voorlichtingsfilmpje waarbij reizigers als tegen elkaar omvallen. Een metafoor voor de besmettelijkheid van hepatitis. Uiteindelijk blijft alleen het gezin overeind staan dat door vaccinatie beschermd is. Daarnaast zal de campagne op de radio te horen zijn en in dagbladen verschijnen.

De campagne wordt ondersteund door het Landelijke Coördinatiecentrum Reizigersadvisering en het Nationaal Hepatitis Centrum.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie