Pepsi zet in op Augmented Reality met interactief blikje

Via augmented reality app Blippar presenteert Pepsi muziek, video’s en een game met limited edition Van Persie-blikjes

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Pepsi laneceert een nieuw interactief blikje met voetballer Robin van Persie. Met gebruik van de gratis app Blippar komt content tot leven in de vorm van muziek, video’s en een game. Pepsi laat hiermee zijn innovatieve kracht zien door als een van de eerste frisdrankmerken te experimenteren met augmented reality. De limited edition Pepsi Regular en Pepsi Max blikjes met Van Persie maken onderdeel uit van de ‘Live For Now’-campagne en zijn vanaf nu overal verkrijgbaar.

 

Augmented reality

Augmented Reality is een techniek waarbij fysieke beelden uit de werkelijkheid virtueel tot leven worden gebracht. Blippar is een van de grootste augmented reality apps met meer dan 4,7 miljoen gebruikers wereldwijd. Met gebruik van deze app komt, via smartphone of tablet, content tot leven. Fans kunnen op deze manier genieten van een aantal voetbaltrucs die door Van Persie uitgevoerd worden, muziek downloaden, video’s bekijken van de ‘Live For Now’-campagne en zoveel mogelijk blikjes in een doel proberen te krijgen met een interactief spel.

 

Pepsi Viral

Het is niet de eerste keer dat Pepsi fans verrast met augmented reality. Afgelopen maand heeft Pepsi in het Engeland met toepassing van deze techniek nietsvermoedende reizigers verrast. Zo kregen mensen die op de bus zaten te wachten de schrik van hun leven toen het leek alsof een tijger ineens op hen af kwam lopen en een robot met lasers de stad vernietigde. Het filmpje ging viraal op YouTube en is inmiddels al 5,7 miljoen keer bekeken. 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie