'Toename mobiele apparatuur biedt grote kansen voor Nederlandse banken' [Visie Mobile 2014]

De snelle toename van het gebruik van mobiele apparatuur en mobiel Internet door Nederlandse consumenten, het midden- en klein bedrijf en grote bedrijven biedt grote kansen voor Nederlandse banken en andere financiële instellingen. En gek genoeg geldt hetzelfde voor de economische recessie die veel van de klanten van diezelfde instellingen treft.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

In de laatste maand van het jaar laat MobileMarketing.nl diverse specialisten aan het woord over hun mobile marketing verwachtingen voor 2014

Een aantal mobile marketing trends van uit het perspectief van de klant:

- Klanten zijn zeer geïnteresseerd in persoonlijke aanbiedingen. Dit betekent dat personalisatie een kritische succesfactor zal worden;

- Door de crisis zijn Nederlanders nog meer dan anders gespitst op persoonlijke aanbiedingen en kortingen: mobile dealmarketing en mobiele kortingsbonnen zullen een belangrijke invloed hebben op het koopgedrag;

- Klanten verwachten op ieder mobile apparaat dat men gebruikt eenzelfde consistente online klantbeleving, waarbij mobile video marketing en mobile social media marketing steeds meer een geïntegreerd onderdeel uit zal gaan maken van die mobiele klantervaring bij mobiele marktleiders;

- Veel mobiele gebruikers zijn van de Y-generatie, de generatie die is op gegroeid met games. Voor hen is gamification marketing een must-have voor mobiele leiders in de financiële dienstverlening;

- Een algemene trend in mobile marketing voor 2014 is dat video, geluid, foto’s en afbeeldingen waaronder infographics (infographics marketing) steeds meer de plaats zullen innemen van tekst, nieuwsbrieven en e-mails.

Conclusies:
2014 zal HET jaar worden waarbij mobiele leiders in de financiële dienstverlening mobile marketing fundamenteel zullen hebben veranderd van een traditionele marketing- en communicatie model als naar een persoonlijke wow! ervaring met een gepersonaliseerde sociale klant- en medewerker beleving, online en offline. Inclusief direct contact met je eigen adviseur bij de mobiele marktleiders binnen de financiële sector via Skype, WhatApp, SMS en telefoon.

De oude dinosauriër ‘Lean & Mean’ banken zullen zich blijven richten op het perfectioneren van het onpersoonlijke zelfbedieningsmodel over ‘alle mobiele kanalen’ op het Internet heen, aan ‘me-too’ digitale strategie blijven doen en blijven vechten om de prijs van ‘de beste bankwebsite van alle dinosauriër banken in Nederland’. Hun inkomsten zullen blijven dalen en de verhoging van de tarieven en de grote reorganisaties zullen door blijven gaan.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie