Verhoog je merkwaarde in drie stappen!

De wereld loopt over van de producten en merken. Alles schreeuwt om onze aandacht en merken zoeken constant naar manieren om relevant te blijven. Maar hoewel het aantal merken dat om onze aandacht vecht alsmaar groeit, is ons brein nog niet in staat om al die merken te onthouden. Als we gewend zijn om een bepaald merk te kopen, is het moeilijk om ons van die voorkeur af te brengen.

Daarom moet je als merk alle zeilen bijzetten om bij de consument op het netvlies te komen. Deze drie stappen helpen je daarbij:
  1. De eerste stap naar merkgroei is zorgen dat je merk opvalt. Consumenten moeten je merk overwegen op het moment dat het ertoe doet. Het aantal merken dat de consument serieus overweegt is niet zo groot en het is belangrijk om te weten waarop jouw merk onderscheidend is en daar op in te spelen.
  2. De volgende stap is zorgen dat je merk de eerste keus van de consument wordt. Dat betekent dat de consument jouw merk als eerste moet overwegen bij aanschaf. Ze moeten aan jouw merk meer waarde toekennen dan aan alle andere concurrerende merken, zelfs de merken met opvallende reclames.
  3. Daarnaast moet je als merk goed omgaan met markteffecten. Verschillende factoren kunnen bepalen of een consument op het moment van aanschaf wel of niet voor jouw merk kiest.
Wil je meer weten over merkwaarde en hoe je merkgroei kunt realiseren? Lees hier het paper: Reality Check. Drive growth, by understanding the reality of how people choose brands.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →