Zondag 8 mei aanstaande is het weer Moederdag. Een uitgelezen kans om extra omzet te scoren met je (online) shop. Benieuwd waar je op moet letten? Lees snel verder welke inzichten wij uit recent consumentenonderzoek onder 1.000 Nederlanders naar boven hebben gehaald.
Moederdag blijft populair
Meer dan de helft van de Nederlandse consumenten verwacht dit jaar weer een aankoop te doen voor Moederdag. Veel potentie dus om extra omzet te genereren! Cadeaus worden zowel fysiek als online gekocht.
Focus op de juiste producten
Bloemen, verzorgingsproducten en eten/drinken zijn de meest populaire cadeaus om voor Moederdag te kopen. Ook boeken/ muziek / games en woonaccessoires zijn populair. Gebruik deze inzichten in jouw voordeel en breng juist deze producten extra onder de aandacht.
Niet alleen moeders maar ook partner
In het onderzoek komt naar voren dat er niet alleen voor mama wordt geshopt maar ook voor partners, een vriendin of oma. Houd hier rekening mee in het aanbod.
Last minute aanwezig zijn is key
Ruim tweederde geeft aan de aankopen in de laatste week of op het laatste moment te doen. Zorg dan ook dat je vooral op dat moment (online) aanwezig bent om jouw product onder de aandacht te brengen. Dit kan oa door middel van een nieuwsbrief versturen, social media posts maken (en doorplaatsen via Xtra Social) of een (regionaal ingezette) display campagne.
Focus op kleinere uitgaven
80% van de consumenten geeft tot € 50 uit aan Moederdag. Zorg dan ook dat je kleine cadeaus aanbiedt tegen een scherp tarief. Om hier meer aandacht voor te genereren zet je online marketing in.
Download hier de infographic van het onderzoek.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!