VodafoneZiggo verliest veel vast-internet-klanten aan KPN, Delta en Odido

Ondanks de nieuwe campagne 'Maak vandaag fantastisch', raakte VodafoneZiggo over heel 2023 100 duizend klanten kwijt bij vast internet.

Maak vandaag fantastisch

Telecombedrijf VodafoneZiggo heeft in het vierde kwartaal van 2023 opnieuw klanten verloren bij vast internet. Dat komt vooral door de sterke concurrentie op dat vlak doordat bedrijven als KPN, Delta en Odido met glasvezel komen. Het Ziggo-netwerk bestaat weliswaar voor 97 procent uit glasvezel, maar levert geen glasvezel-internet omdat het Ziggo-netwerk een zogenoemd HFC-netwerk is, oftewel een Hybrid Fiber Coaxial netwerk. In het laatste kwartaal van vorig jaar bedroeg de daling van het aantal huishoudens met breedbandaansluitingen 31 duizend. Volgens het bedrijf is dat wel een verbetering ten opzichte van het kwartaal ervoor.

Ziggo gooide begin 2023 zijn reclamecampagne drastisch om. In de zes jaar daarvoor adverteerde de provider middels het reclameconstruct met de buurmannen Ronald en Jim, gespeeld door Kees Boot en Jim Géza Weisz om onder meer de snelheid van GigaNet van Ziggo onder de aandacht te brengen. De nieuwe campagne ‘Maak vandaag fantastisch’, moest ook de eindeloze mogelijkheden van het netwerk, de technologie en de content van Ziggo benadrukken, maar op een heel andere manier. De nieuwe campagne ging meer over wat technologie voor mensen betekent en wat je er dagelijks mee kan doen.

100 duizend klanten weg

Ondanks de nieuwe campagne, raakte het bedrijf 100 duizend klanten kwijt bij vast internet. ‘De concurrentie op vast breedband is onverminderd stevig en dit zal ook de komende jaren zo blijven’, zei financieel directeur Ritchy Drost van VodafoneZiggo in een toelichting op de resultaten.

VodafoneZiggo groeide wel opnieuw in de mobiele markt en bleef sterk presteren in de zakelijke markt. Het aantal mobiele abonnementen groeide in het vierde kwartaal met 40 duizend. Het aantal zakelijke breedbandklanten groeide afgelopen kwartaal met 5 duizend.

Bron: Redactie Adformatie/ANP

Reacties:

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Gerard Hoffa
Je veriest vaak klanten omdat het product, dienst of service niet goed is.

Met de combinatie/samenwerking/(ja wat is het eigenlijk?) Ziggo/Vodafoon heb ik dat gevoel soms. Je krijgt 2 facturen, 2 herinneringen via SMS, 2 websites, niet de beste prijzen, onhandige terugkijk manier, meldingen van zaken die niet in je abonnement hebt. Het is rommelig en geeft niet een goed gevoel.

Gevoelsmatig (no pun intended) denk ik dat ze eerst een eenheid moeten worden en dan het hele aanbod stroomlijnen en dan pas opnieuw beginnen met communiceren.
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie