Concertgebouworkest heeft een vernieuwde huisstijl

Ook een samenwerking met fotograaf Carli Hermès.

Het Concertgebouworkest heeft vanaf januari 2024 een vernieuwde huisstijl. Deze nieuwe visuele identiteit is ontwikkeld door ontwerpbureau Motif. De fotografische beelden van Carli Hermès vormen een belangrijk element in het geheel.

De vernieuwde huisstijl komt voort uit 'de groeiende ambitie van het orkest om mensen van alle leeftijden en diverse achtergronden te bereiken'. Het orkest moet hiermee een directere, meer emotionele uitstraling krijgen.

Er is gekozen om het kroontje te behouden en deze als beeldmerk een prominente rol te geven in de visuele uitingen, in combinatie met de ruitvorm. Ook komt het woord 'koninklijk' terug in het logo. Internationaal wordt de Engelstalige naam gecommuniceerd. 

Het Concertgebouworkest moet meer opvallen bij nieuwe doelgroepen en daarom wordt er meer gebruik gemaakt van beeld. Het orkest werkt hierbij de komende tijd samen met fotograaf Carli Hermès. ‘De boodschap moet in tekst en beeld herkenbaar zijn’, zegt Hermès over zijn aanpak. 'Ik begin altijd met goed te kijken wat er al aan materiaal was. Bij zo’n gezelschap als het Concertgebouworkest kun je niet te veel afwijken van de traditie. Ik blijf daarnaast dicht bij mijzelf.’

Het orkest werkt anderhalf jaar met Hermès – tot en met seizoen 2024/2025 – waarna andere fotografen het overnemen.

Credits:

Verantwoordelijk bij klant: Dominik Winterling, Wietske Kuiper, Fiona Citroen
Ontwerpbureau: Motif
Motion graphics: Paul Postma

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie