TBWA verklaart het Noorderlicht in nieuwe Heineken TVC

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Begin december ging de nieuwste Heineken tv-commercial in première. In de film genaamd &;Nature&;s Wonder&; komen twee wereldberoemde ‘natuurwonderen’ samen: het natuurproduct Heineken bier en het natuurverschijnsel Noorderlicht.

De commercial laat zien dat Nederlanders en Heineken, overal ter wereld én daarbuiten, de gangmakers zijn. In de film tovert de Nederlandse astronaut Joost een flesje Heineken tevoorschijn voor zijn jarige Russische collega Yuri. De astronauten gaan helemaal uit hun dak. Maar het gaat mis: het flesje verdwijnt in de ruimte en schuift voor de zon. Hierdoor ontstaat het Noorderlicht: het ene natuurwonder veroorzaakt het andere.

Bram Westenbrink, marketingdirecteur Heineken Nederland: &;Heineken bier is een wereldberoemd natuurproduct uit Nederland. De commercial laat zien hoe door het bier een ander natuurwonder ontstaat: het Noorderlicht. Op onze eigen manier laten we zien dat Nederlanders en Heineken, overal ter wereld én daarbuiten, de gangmakers zijn. Met een knipoog willen we de Nederlanders een trots gevoel geven.&;

;s Wonders

vanavond in Amsterdam
‘Het Noorderlicht’ is niet alleen op tv te zien. Speciaal voor de lancering van de nieuwe tv-commercial heeft Heineken het naar Amsterdam gehaald. Op de avond van de lancering kleurde de lucht in een groot gebied rondom de Heineken Experience groen.

Credits: Rutger Geerling

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →