MonitoringMonday: De week van influencer marketing

Wat gebeurde er vorige week op sociale media?

Is het een zwaktebod om grote sterren voor jouw merk in te zetten? Welnee, het gebeurt al sinds mensenheugenis. , zodat het niet tegen je werkt.

Oprah, Bieber en Rihanna

  • Oprah Winfrey verstuurde en dat leverde 12 miljoen dollar op. 12 miljoen? Ja, want de . Best lekker!
  • Justin Bieber en topmodel Kendall Jenner gaven de gloednieuwe campagne van Calvin Klein een zetje. en een veelvoud aan aantal bereikte mensen.
  • Rihanna gebruikte haar fans niet voor een merk, maar voor haar eigen nieuwe single. Ze dropte en zorgde ervoor dat al haar sociale accounts er gelikt uitzagen. Ze stormde daarmee de hitlijsten in en werd ruim 430.000 keer betwitterd.

 

 

HelloFresh

Een influencer hoeft overigens geen wereldster te zijn. En een influencer kan ook negatief over je schrijven. Dat ondervond HelloFresh vorige week, toen Sidney Vollmer /fuck-you-hellofresh-ac44152b8e0a#.w7rberjp3" target="_blank">over hun blogde. Willemijn Vader schreef wat zo’n blog doet voor je PR.

 

 

Media Markt

En het mooie aan sociale media is: je hoeft niet per se influencer te zijn om bereik te genereren op sociale media. werd bijvoorbeeld veel en door de  zelfs bijna letterlijk overgenomen. En zo belandde ook Media Markt onverhoopt in een social media shitstorm.

Het toont maar weer aan dat je als bedrijf transparant moet zijn, anders word je gefileerd op social. Als je niks te verbergen hebt, is het helemaal niet erg om influencers over je te laten tweeten. De consument bepaalt zelf wel of hij het authentiek vindt.

Ik sluit het weekoverzicht af met een onderzoek. Newcom publiceerde het geruchtmakende . vind je een samenvatting!

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie