QR-code case McDonalds: Happy Deals Campagne en meer…

Je hebt een prachtige App ontwikkeld voor IOS en Android, maar hoe krijg je die bij je klanten en prospects? McDonalds legt uit hoe ze hun McDonalds App naar de markt brengen met behulp van QR-codes.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Tussen de miljoenen App’s in de App Store van Apple en de Play Store van Google word je niet zo gemakkelijk meer gevonden. Traditionele gedrukte, met QR-code verrijkte media, zijn dan een oplossing om snel downloads te realiseren. Zo ervaart ook McDonalds.

Met de App brengt McDonalds haar communicatie met gasten en prospects in het persoonlijke domein. Een praktische App met alle actuele informatie over McDonalds via smartphone of tablet direct bij de hand.

De App promotie met een QR-code op de Happy Deals voordeelcouponflyer, een succesverhaal.

Eunice Koekkoek (Senior Communicatie Coördinator McDonald's Nederland) licht toe: “De keuze voor de voordeelcouponflyer Happy Deals als drager van de App campagne met de QR-code lag voor de hand”, “De voordeelcouponflyer is ons belangrijkste medium om gasten voordeel te bieden. Wij verspreiden de flyer bij alle huishoudens in Nederland met uitzondering van brievenbussen met een nee-nee of nee-ja sticker. We hebben de Happy Deals voordeelcouponflyer voorzien van een branded QR-code met een uitnodiging om de McDonalds App te downloaden via de QR-code”.

Waarom een branded QR-code en geen URL?

Eunice Koekkoek: “Het merk in de QR-code schept vertrouwen en geeft extra herkenning van ons merk. Met een QR- code kunnen gasten direct de juiste informatie of App downloaden. Het is niet meer nodig een URL in te voeren. Een QRcode werkt sneller en vergroot daarmee de conversie naar downloads”.“Met meer dan 100.000 downloads en positieve gebruikerswaarderingen voor de App, kan de lancering van de App als succesvol worden beschouwd.”

Gebruikt McDonalds QR-codes ook op andere media?

Eunice Koekkoek: “We gebruiken QR-codes niet alleen bij voordeelcoupons maar ook om gasten te attenderen op de McDonald’s App via een QR-code op placemats in de restaurants, of in advertenties om gasten en geïnteresseerden bijvoorbeeld te verwijzen naar een online platform als www.mcdonalds.nl/meerweten”.

Gaat McDonalds QR-codes ook in de toekomst gebruiken?

Eunice Koekkoek: “Ja, in onze restaurants bieden we gasten gemak en comfort met gratis Wi-Fi. Het gebruik van QR-codes in restaurantcommunicatie helpt gasten eenvoudig hun weg te vinden naar acties of meer informatie. Zo zullen we in de toekomst ook QR-codes op verpakkingen afbeelden, waarmee gasten eenvoudig informatie over voedingswaarden en allergenen tot zich kunnen nemen.”

Wat is de McDonalds visie over QR-codes in relatie tot mobile marketing en -advertising?

Eunice Koekkoek “Onze doelstelling is om meer mensen gebruik te laten maken van de McDonald’s App. Daarvoor zullen wij gebruik blijven maken van QR-codes. Het grote voordeel hiervan is een directe call-to-action. Zodra consumenten worden geconfronteerd met een advertentie van onze App, kunnen ze die dan direct downloaden.”

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie