GfK bij MOAwards marktonderzoekbureau van het jaar

Het grote thema binnen Gfk is volgens de jury ‘verbinden’.

De MOAwards werden vanavond uitgereikt in de Beachclub in Zandvoort

Het grote thema binnen Gfk is volgens de jury ‘verbinden’, het samengaan van mensen, data én locaties. GfK is voortdurend op zoek naar ‘nieuwe verbindingen met als doel om nieuwe mogelijkheden voor nieuwe marketinguitdagingen te realiseren’. Daarvoor moet je telkens weer je eigen werkwijze en cultuur ter discussie durven stellen. En dat kan GfK als geen ander, oordeelt de jury. ‘De opmerking van het bureau dat er een verbeterpunt ligt in minder bescheidenheid, onderschrijft de jury van harte.’

Ook genomineerd waren Beautiful Lives uit Hilversum (laat een sterke groei zien, zowel in opdrachten als in aantal mensen, en getuigt volgens de jury van een ‘indrukwekkende dadendrang’) en het Amsterdamse Perspective (een bureau met een eigenzinnige en nieuwe kijk’ waar onderzoek en design hand in hand gaan, net zo goed als design en consultancy.

BUREAUONDERZOEKER VAN HET JAAR


Anke Bergmans (Blauw Research)

Genomineerd: Job van den Berg (TNS Nipo), Stephan van Velthoven (Team Vier)

Volgens de jury geeft Anke Bergmans ‘een compleet nieuwe dimensie aan customer intimacy; Anke werkt letterlijk vanuit de organisatie van haar klant; zo kent ze de klant, de klanten van haar klant en levert ze een totaaloplossing’.

Ze weet daarbij ook toegevoegde waarde te creëren ‘door creatief, innovatief en out of the box te werken, met name als het gaat om het “vermarkten” van de onderzoeksresultaten’.


BEDRIJFSONDERZOEKER VAN HET JAAR


Jürgen Warnecke (Aegon)

Genomineerd: Hans Martens (Schiphol Group), Pascal Mignolet (Jacobs Douwe Egberts)

Als Senior Marketing Intelligence-specialist heeft Jürgen Warnecke volgens de jury bij Aegon ‘een geheel nieuwe invulling aan het marktonderzoekvak gegeven en het instrumentarium geheel opnieuw moeten opbouwen’.

Warnecke streeft daarbij vakinhoudelijk innovatie na – ‘ondanks een gelimiteerd budget’ – en weet ‘met de juiste taal de (interne) doelgroepen te bereiken en te motiveren’.


YOUNG TALENT VAN HET JAAR


Anouar El Haji (Veylinx)​

Genomineerd: Christian de Jong (Blauw Research, Lieke van Heel (Efteling)

Volgens Anouar El Haji moeten we niet meer vragen naar de meningen van consumenten, maar kunnen we veel meer leren door echt consumentengedrag te meten: de consument daadwerkelijk te laten kiezen met hun portemonnee. Deze visie heeft hij bij Veylinx ontwikkeld; gesteund vanuit de wetenschap, maar ook geadopteerd door bedrijven als Douwe Egberts, Philips en Danone. In 2014 won hij hiervoor al de Insight Innovation Award, een internationale innovatieprijs op het gebied van onderzoek.

Kortom, Anouar El Haji is ‘een gedreven onderzoeker met een ondernemershart, een “techie” en een storyteller’.

 

WETENSCHAPSPRIJS VAN HET JAAR

‘Verschil moet er zijn: betere segmentatie door het combineren van databronnen’ – Wiebke Eberhardt, Chantal Hoet, Elisabeth Brüggen en Thomas Post

Genomineerd:‘Ga voor goud! Over de zin en onzin van extra reclame rond grote sportevenementen’- Maarten Gijsenberg

‘Wanneer worden gepersonaliseerde online advertenties indringend?’- Janny Hoekstra en Jenny van Doorn

In het winnende artikel ontwikkelen de auteurs het ‘Retirement Belief Model’, bedoeld om te identificeren welke factoren van invloed zijn op de vraag of deelnemers aan pensioenfondsen informatie inwinnen over hun pensioen. Dit model wordt getest op basis van data uit drie verschillende databronnen: administratieve data, een survey, en een experiment.

De jury is enthousiast ‘over het combineren van de databronnen en prijst het gebruik van de geavanceerd Finite Mixture Segmentation Model, dat met PLS wordt geschat’. 

Reacties:

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Zeeshan ali
nice post, keep up with this interesting work. It really is good to know that this topic is being covered also on this web site so cheers for taking time to discuss this!
<a href="https://mtnid88.com">먹튀검증</a>
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie