Schwartzkopff TV gaat verder als Talpa Germany

Talpa Media verwerft 49,9% van de aandelen in Schwartzkopff TV en gaat onder de eigen merknaam produceren.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

sloten en , het bedrijf dat eigendom is van media-ondernemer John de Mol, al een overeenkomst om exclusief samen te gaan werken op de Duitse tv-markt. Schwartzkopff TV, een volle dochteronderneming van , wordt met de overname van 49,9% van de aandelen omgedoopt tot Talpa Germany. Met deze stap bevestigen Schwartzkopff TV en Talpa hun succesvolle samenwerking op de Duitse TV-markt. 

John de Mol: &;Vanaf het begin is Schwartzkopff TV Talpa&;s partner in de Duitse markt. Het feit dat wij zo goed samenwerken is een belangrijke succesfactor voor de Talpa-formats in Duitsland.&;

Talpa streeft ernaar nauwe samenwerkingsverbanden aan te gaan met vooraanstaande lokale mediabedrijven in de voor Talpa relevante markten. In belangrijke markten wil Talpa het liefste onder de eigen merknaam produceren. In navolging van Talpa UK, Talpa Italy en Talpa Nordic lijkt Talpa Germany een logische stap.

Sinds 2010 beschikt Schwartzkopff TV exclusief over de rechten op co-productie van de internationale Talpa-formats in Duitsland. Het televisieproductiebedrijf produceert meer dan 180 uur televisie per jaar voor zenders als RTL, ZDF en ProSieben. 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie