ANWB komt met vervolgseizoen podcast Verborgen Verhalen

De podcastserie brengt ANWB in contact met een nieuwe en vooral jongere doelgroep, stelt manager content Mireille Derks.

ANWB komt met een vervolg op zijn podcastserie Verborgen Verhalen, ontwikkeld door audiobureau Airborne. De eerste reeks heeft 400.000 luisteraars bereikt, aldus Airborne, en is onder meer bekroond bij de Dutch Creativity Awards.

In Verborgen Verhalen worden verhalen verteld over mysteries in Nederland: bijzondere natuurverschijnselen, lokale legendes en oude mythes. De nieuwe reeks start met het verhaal over Zwarte Kaat: de leider van een Brabantse roversbende ten tijde van de Middeleeuwen.

Erop uit in eigen land

De podcastreeks sluit aan bij de ambitie van ANWB om als gids 'de mooiste en meest bijzondere plekken van Nederland' onder de aandacht te brengen en moet luisteraars stimuleren erop uit te gaan en ons land te verkennen.

Mireille Derks, manager content bij ANWB, stelt dat de podcast aantoonbaar bij de merkdoelstellingen van ANWB past. 'Luisteraars kijken positiever naar het merk ANWB dan niet-luisteraars en zien ons meer als expert op het gebied van natuur in Nederland. Daarnaast helpt het ons om in contact te komen met nieuwe en vooral: jongere doelgroepen.'

Verborgen Verhalen is bedacht en ontwikkeld door audiobureau Airborne. Pascal van Hulst is host en verslaggever. In samenwerking met MediaTest is ‘Verborgen Verhalen’ getest op merkeffect. Nieuwe afleveringen verschijnen tweewekelijks.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie