Crocodile Agency ontwikkelt campagne rondom The Roast of Famke Louise

Om de tv-show te promoten heeft het bureau de videoserie 'Road to Roast' ontwikkeld.

Famke Louise gaat een zware avond tegemoet

Vanavond zijn de opnames van The Roast van Comedy Central. Het is dit jaar de 24-jarige influencer Famke Louise die zich vrijwillig laat roasten, dat wil zeggen op de pijnbank laat leggen en en plein public belachelijk laat maken. De roasters van deze editie zijn onder meer Peter Pannekoek, Dolf Jansen, presentator Nesim El Ahmadi en komiek Joke Bruijs.

Voor het populaire tv-programma, dat in Nederland sinds 2015 jaarlijks wordt uitgezonden, heeft Comedy Central het bureau Crocodile Agency gekozen als creatief partner. Het bureau heeft de promotie van het programma en de organisatie van het 'red carpet'-event voorafgaand aan de show op zich genomen.

Comedy Central stelt dat Crocodile Agency zich 'middenin de doelgroep' van The Roast bevindt, waarbij we moeten denken aan millennials of anders gezegd generaties Y en Z. Het bureau werkt vaker met influencers en merken als Magnum, JBL en Transavia. 

Talentenjacht

Het Amsterdamse bureau heeft de influencers Daan Boom, Tobias Camman en Jasper Delomin (deels bekend van tv-programma Streetlab) gevraagd een vierdelige videoserie annex talentenjacht genaamd 'Road to Roast' te maken. Het is voor het eerst dat Comedy Central op deze manier een tv-programma promoot, licht marketingmanager Colea Weis toe. Ook is er een outdoorcampagne in de grote steden uitgerold en is radio ingezet. Weis: 'Alles bouwt op naar de grote show op maandagavond.'

Comedy Central bedacht zelf het idee van een roasters-talentenjacht, zegt Tamara Couperus, oprichter van Crocodile Agency. 'Vervolgens zijn wij aan de slag gegaan met Daan, Tobias en Jasper, waar we al eerder mee samenwerkten. Een paar vrienden van hen doen mee aan de talentenjacht, en zij zijn zelf de jury.’

Liefdevol beledigen

Het credo van The Roast is 'we only roast the ones we love'. Het kan er hard aan toe gaan, maar de beledigingen komen uit een goed hart, willen de makers maar zeggen. Amerikaanse beroemdheden als Bruce Willis, Justin Bieber en Charlie Sheen werden in het verleden al ge-roast; in 2015, gelijktijdig met het tienjarig jubileum van de tv-show, lanceerde Comedy Central de eerste Nederlandse editie. In de afgelopen jaren werden Hans Klok, Gordon, Giel Beelen en Johnny de Mol ge-roast. Famke Louise is met haar 24 jaar de eerste 'Gen Z'er' die geroast wordt. De opnames van The Roast vinden maandagavond traditiegetrouw plaats in Studio 21 te Hilversum. De uitzending is op maandag 16 januari.

Credits:
Klant: Comedy Central, Paramount

Verantwoordelijk Comedy Central: Colea Weis, Stefan Hilderink
Bureau: Crocodile Agency
Account: Michael van Os
Client Service Director: Tamara Couperus
Concept: Daan Boom, Tobias Camman & Jasper Demollin
Project Management: Saskia Robaard
Creatie en design: Naomi van Maasakkers
Productie en regie: Chev productions
Executive Producer - Charlotte Cattel & Eva Wulp
Production manager - Adinda Berends
Studio producer - Lieke Claassen
Production assistant - Sacha van Zoest
Camera operator - Tijl Bluijs
Camera operator - Abel de Boer
Audio engineer - Ting Fung Cheung
Editor - Brandon Gervacio
Muziek: Jasper Demollin
PR: So PR

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie