MonitoringMonday: wat social buzz ons leert over de Vakantiebeurs

Wat gebeurde er vorige week op sociale media?

Natuurlijk was het de week van Bowie. De popartiest keerde niet alleen terug in de top van de hitlijsten, zijn overlijden werd in één dag . Veel wereldsterren , terwijl zijn vrouw een dag van tevoren .

Vakantiebeurs

De Vakantiebeurs nam een enquête af onder bezoekers en . Zeker zo interessant - zowel voor de organisatie als de hele reisbranche - is de ongevraagde feedback in de circa 10 duizend social media berichten over de beurs. Kijk maar mee: termen als ‘alleengaande reiziger’, ‘camping’ en ‘app’ geven de richting van de social buzz aan.

Griep

Al eens geprobeerd om voorspellingen te doen met behulp van social media data? Het gebeurt steeds vaker. De Gemeente Eindhoven gebruikt onder andere social media data om drukte te voorspellen (). En vorige week zagen we dat ook een griepgolf te voorspellen is. In Zuid-Holland spraken opvallend veel mensen over griep.

 


 

Nieuwssites

Vorige week nam ik een paar nieuwssites onder de loep, door te kijken hoe vaak nieuwssites linken naar een andere nieuwssite. Wat opvalt: De Telegraaf linkt veel minder naar andere nieuwssites dan andere nieuwssites doen. . Ook interessant: ? Dit is relevant voor jouw merk: je kunt eenvoudig zien of een mediatitel bereid is om over jou te schrijven of ze links op te nemen naar jouw site.

Volgende week: zijn we op Blue Monday echt droevig of is het puur een marketingdingetje.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie