Persgroep Nederland en EndemolShine gaan samenwerken met digitale videocontent

Naast nieuwe formats gaan de twee partijen ruim drieduizend uur aan bestaande videocontent via de Persgroep-platforms delen.

123rf.com

De Persgroep Nederland en EndemolShine Nederland gaan een langdurige samenwerking aan rondom hun wederzijdse online videostrategie. De twee richten zich speciaal op de domeinen reizen, eten & koken, comedy en entertainment.

Enerzijds bieden we de bezoekers van nieuwssites bekende titels van EndemolShine. Anderzijds verzorgen de bedrijven de productie en distributie van premium formats en ontwikkelen ze programma's voor adverteerders, die ook on demand worden uitgezonden via de platformen van De Persgroep. Een eerste productie is momenteel in ontwikkeling.

De Persgroep sloot in Nederland de afgelopen jaren al verschillende deals met andere mediapartijen, waarbij videocontent een steeds belangrijkere rol speelt. Volgens CEO Erik Roddenhof is de samenwerking met EndemolShine belangrijk om te kunnen concurreren met andere platformen. 'Zij hebben veel expertise op het gebied van videocontent, wij veel op videodistributie.'

Boudewijn Beusmans, co-CEO van EndemolShine Nederland zegt dat de samenwerking past in de strategie om met partners nieuwe premium content te ontwikkelen voor online platformen. 'Tegelijkertijd kunnen wij uit ons omvangrijke archief een breed en divers aanbod van bestaande titels aanleveren.'

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie