Request for Proposal voor media monitoring binnen nieuwe crossmediale onderzoek

Media monitoring draait om welke programma’s en commercials er op radio, tv en online waren.

123RF

De organisaties voor bereiksonderzoek in Nederland publiceren vandaag een Request for Proposal (RfP) voor het onderdeel 'Media Monitoring' binnen het Nationaal Media Onderzoek (NMO). Het NMO is het nieuwe geïntegreerde bereiksonderzoek dat SKO, NLO, NOM en Vinex recent presenteerden. 

Het onderdeel Media Monitoring is een essentieel onderdeel van de metingen, omdat hierin precies wordt bijgehouden welke programma’s en (vooral) welke commercials er op radio, tv en online waren.
 

Eerder zijn de contracten voor de bereiksmetingen ten behoeve van NMO gegund aan Kantar en Ipsos. Nu is het moment aangebroken om de registratie, classificatie en harmonisatie van content en reclame binnen dit onderzoek vorm te geven. Zowel voor de individuele mediumtypen als crossmediaal. Aan onderzoeksbureaus en andere bedrijven met ervaring op dit gebied vragen de partijen nu om met voorstellen te komen. Het doel is om in het najaar tot een keuze te komen.

Nieuwe mogelijkheden

'Binnen NMO geloven we dat de beste crossmediale datasets gebouwd worden op basis van de beste datasets voor de individuele mediumtypen. Daarom kiezen we er nu expliciet voor om de registratie, classificatie en harmonisatie van content en reclamecampagnes op verschillende modaliteiten op elkaar af te stemmen', zegt SKO-directeur Sjoerd Pennekamp.

Zijn verwachting is dat er door innovatie en nieuwe technieken binnen dit domein nieuwe mogelijkheden ontstaan.

Vier onderdelen

De RfP bestaat uit de volgende onderdelen:

  1. Media Monitoring TV
  2. Media Monitoring Radio
  3. Media Monitoring Online
  4. Cross Media Harmonization

 

Deelname RfP

De RfP bestaat uit een Engelstalig document dat bij de initiatiefnemers is op te vragen door een verzoek te sturen via info@nationaalmediaonderzoek.nl. Bureaus hebben tot 1 juni om zich te registreren voor deze tender.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie