TV als reclameplatform transparant en toegankelijk maken

Vijf vragen aan Michel van der Voort (Screenforce) over o.a. hoe het TIP Dashboard helpt om TV als reclameplatform toegankelijker te maken.

Vanaf heden hebben adverteerders en mediabureaus altijd en overal inzicht in hun TV campagnes met het TIP-dashboard. Directe inkopers, mediabureaus en hun klanten kunnen toegang krijgen tot  dit dashboard. Een service van Screenforce, de Nederlandse TV-marketingorganisatie in opdracht van Ster, Ad Alliance en Talpa Network. Vijf vragen aan Michel van der Voort, om er achter te komen waarom dit zo’n nuttige tool is.

1. Om te beginnen en voor degenen die het niet kennen; wat is TIP eigenlijk?

TIP staat voor TV Informatie Punt en wordt door Screenforce kosteloos aangeboden aan bureaus en adverteerders die rechtstreeks inkopen bij de Ster, Talpa Network, of Ad Alliance. TIP faciliteert het gehele TV-inkoopproces: van het aanvragen en wijzigen van TV- campagnes tot en met het aanleveren van TV-commercials. Vanuit Screenforce willen we TV als reclameplatform transparant en makkelijk toegankelijk maken, TIP is een van de middelen hiervoor. Het is een service die Screenforce aanbiedt namens de TV exploitanten en die op dit moment al ruim 400 gebruikers heeft.

2. En dan nu een Dashboard én een app, vertel eens?

Met het dashboard en vooral met de app, zetten we een mooie stap naar dat transparant en toegankelijk maken. Adverteerders willen zelf op de hoogte blijven van hoe hun campagne loopt en willen ook graag (laten) zien welke commercial van hen op TV is. Dat is wat we hen bieden met het dashboard. Gebruikers krijgen in één oogopslag onder andere het aangevraagde en geboekte budget, de ingekochte en gerealiseerde GRP’s verdeeld over Ster, Ad Alliance en Talpa Network. Ook kunnen zij de lopende commercial bekijken en downloaden. Alle data in het dashboard is real time.

3. Niet geheel onbelangrijk, what’s in it voor de adverteerders en mediabureaus?

Voortaan dragen zij al deze informatie, samen met de factuur, in hun broekzak met zich mee. Altijd en overal hebben zij inzage in hun campagnes. En uiteraard kunnen de TV-planners zelf ook gebruik maken van dit nieuwe dashboard. Naast alle campagnedata en TV-commercials bevat de app een kalender waar de belangrijkste data, zoals de start van de inkoop periode en het versturen van orderbevestigingen en facturen staan. Ook relevante events in de TV-branche vind je hier terug. En zo heb je alle nuttige info binnen handbereik.

TIP

4. Dus Screenforce wil het TV adverterend Nederland wat makkelijker maken?

Klopt, eigenlijk in alles wat we doen streven we dat na. Zo publiceren bijvoorbeeld ook veel onderzoek uit binnen- en buitenland. En dat sluit ook weer aan bij de belangrijke kerntaak van Screenforce, namelijk het informeren en inspireren van adverteerders en bureaus over de kracht van TV- en videoreclame. We merken dat adverteerders en met name mediabureaus onze site bezoeken om bepaalde keuzes in hun mediaplannen te kunnen beargumenteren.

5. What’s next?

We gaan ons allereerst focussen op een succesvolle introductie van het dashboard bij zoveel mogelijk inkopers, planners, media- en marketing managers. Zowel bij de grote als bij de kleinere bureaus en adverteerders. Op termijn willen we TIP en het daarbij behorende dashboard verder uitbouwen. Ik zou heel graag ook online video willen toevoegen. Naast GRP’s wil ik ook kijken of we binnenkort reach & frequency via TIP kunnen rapporteren. Kortom, we zijn nog lang niet uitontwikkeld.

Meer informatie over het TIP-dashboard

Voor meer informatie over TIP en haar dashboard of voor de aanvraag van een (kosteloze) login kun je Screenforce een mailtje te sturen via info@screenforce.nl.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →