Vonq wint Better Media Award met CO2-neutrale campagne voor Albert Heijn

Prijs van ShowHeroes als erkenning voor inspanningen van bureaus en adverteerders op het gebied van klimaat, data-ethiek en inclusiviteit.

Van links naar rechts: Naomi Boussard - Social Specialist – Vonq, Jim van Roon - Project manager - Vonq, Joëlle Vlijm - Specialist Community & Engagement - Albert Heijn, Sana Kader - Specialist Community & Engagement - Albert Heijn, Alexander Boes

ShowHeroes heeft de eerste Better Media Award uitgereikt, een prijs als erkenning voor de inspanningen van bureaus en adverteerders op het gebied van klimaat, data-ethiek en inclusiviteit. Uit meer dan duizend online campagnes heeft de jury recruitmentbureau Vonq gekozen met zijn CO2-neutrale wervingscampagne voor Albert Heijn.

Volgens de jury heeft Vonq de grootste bijdrage geleverd aan het duurzamer en inclusiever maken van de media- en reclame-industrie. 'Vonq heeft in het eerste kwartaal met deze campagne bewezen dat data-ethiek, diversiteit en inclusie belangrijke componenten zijn in digital advertising. Tegelijkertijd hebben ze
bewezen dat het mogelijk is om de CO2 -uitstoot in het digitale ecosysteem te verminderen', verklaart Tim Samsom, country manager Nederland van ShowHeroes.

Shortlist

Eind 2022 maakte de ShowHeroes Group bekend te gaan werken met een ‘Better Media Framework’. Het framework moest het bedrijf helpen zijn inspanningen op het gebied van duurzaamheid, inclusie, diversiteit en privacy te structureren en te toetsen, maar dezelfde regels golden ook voor de partners en klanten.

Om klanten te betrekken bij het creëren van Better Media en hen daarvoor te belonen, zijn begin 2024 de Better Media Awards in het leven geroepen. De Better Media Awards worden ieder kwartaal uitgereikt aan een campagne die uitblinkt op het gebied van content en creativiteit, betrokkenheid en impact, innovatie en uniekheid, duurzaamheid, inclusiviteit, diversiteit en gelijkheid. Uit de duizend campagnes van dit eerste kwartaal belandden de campagnes van Initiative – Nike, GroupM – G-Star, dentsu – Philips Hue en Vonq – Albert Heijn, op de shortlist.

Verantwoordelijkheid nemen

Nanine Koning, senior relationshipmanager Vonq: 'We zien deze prijs als een erkenning voor onze toewijding aan het creëren van impact, niet alleen in de recruitmentwereld, maar ook in de media-industrie. Door ons te focussen op het klimaat en inclusiviteit in de digitale campagnes die we voor onze klanten ontwikkelen, laten we zien dat verantwoordelijkheid nemen en innoveren hand in hand gaan.'

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie