Dure namen? Doe het zelvio!

Ethias, Fortis, Senseo… De jongste jaren ontkom je niet meer aan merk- en bedrijfsnamen met een pseudo-Latijns tintje. Cohorten naambedenkers hebben zich krom gedacht om met betrouwbaar klinkende namen voor de dag te komen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dat heeft geld gekost. Veel geld. Wedden dat u het beter kunt?

Neem het ter hand en laat uw hersenen hozen. Een naam voor een auto met de kracht van een sirocco? Een Euronotus. Een nog sneller vliegtuig? Daar vliegt de Aeronavis. Een luxueus eetcafé? We gaan naar het Thermopolium potorium et gustatorium.

Ook de communicatiesector ontbreekt niet in het Latijn van onze tijd. Een copywriter is een scriptor nuntiorum laudativorum. Een corrector van drukproeven: plagularum emendator. En een reclamespot wordt een intercalatum laudativum nuntium.

Het Vaticaans woordenboekje biedt rijk rooms amusement voor maar 7,95 euro. Bovendien prijkt er een prachtige bicyclus automatarius Lambratensis op de cover. Inderdaad, een scooter.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie