Foursquare toont nieuw logo en vernieuwde app

In mei 2014 koos Foursquare voor een radicale ommezwaai van zijn strategie.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Ze besloten tot een opsplitsing in twee losse apps, waaronder de nieuwe app Swarm. Deze is bedoeld voor het inchecken en delen van je locatie met vrienden. De gewone  bleef bestaan voor het ontdekken van interessante locaties. Vandaag onthulde Foursquare de volgende stap die ze nemen: het inchecken op locaties wordt vanaf morgen overgeheveld naar de en is niet langer mogelijk in de Foursquare-app. Ook krijgt het bedrijf een nieuw logo, omdat het oude niet meer bij de nieuwe identiteit zou passen.

 

Persoonlijke ontdekkingen

Over enkele weken verschijnt er een volledig vernieuwde Foursquare-app voor de iPhone, waarin de focus helemaal ligt op persoonlijke aanbevelingen voor nieuwe locaties. Het ontdekken van interessante eettentjes of musea als je op vakantie bent, behoorde in Foursquare al een tijdje tot de mogelijkheden. Maar volgens de makers waren ze er niet tevreden over. Het nieuwe uitgangspunt is, dat iedereen de wereld op zijn eigen manier ontdekt. Niet iedereen heeft immers dezelfde smaak, vrienden en vertrouwt dezelfde mensen. Dat is waar de nieuwe Foursquare-app om de hoek komt kijken. Je geeft in de app aan wat je interesses zijn en vervolgens krijg je suggesties voor locaties die aan jouw profiel voldoen. Kortom, persoonlijke aanbevelingen wordt de nieuwe strategie voor Foursquare.

 

Duidelijke scheiding

Het oude vertrouwde blauwe logo met het vierkantje en vinkje in het midden stond voor Foursquare als een dienst waarmee je op locaties kan inchecken. Dat is met de nieuwe app niet meer mogelijk. Als onderdeel van de nieuwe koers zal inchecken met de bestaande Foursquare-app vanaf morgen niet meer mogelijk zijn. Wie toch wil inchecken is aangewezen op de nieuwe Swarm-app. Een keuze die niet bij elke gebruiker in goede aarde is gevallen, zo blijkt uit de gemiddelde waardering van slechts 1,5 ster in de App Store. Desondanks stelt het bedrijf in een interview met The Verge dat Swarm toch al veel gebruikt wordt om in te checken – zo’n driekwart van de Foursquare-gebruikers heeft de nieuwe app al. Foursquare gebruiken ze voor het ontdekken van steden.

Foursquare belooft dat Swarm en de nieuwe Foursquare-app naadloos samen zullen werken. Zo kun je nog wel inchecken op locaties als je de Swarm-app hebt geïnstalleerd. Vanuit de Foursquare-app word je automatisch doorgestuurd naar Swarm als je op een incheckknop tikt.

De app is te downloaden. 

 

 

 

 

 

 

Dit artikel, geschreven door Michel Lusthof (), is met toestemming doorgeplaatst van  in het kader van een wederzijdse contentuitwisseling om zakelijk mobiel gebruik te promoten.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie