Netflix wil in 2025 fysieke retaillocaties openen

Op de locaties kunnen bezoekers onder meer eten en Netflix-merchandise kopen.

Merchandise van Netflix
Afbeelding: Netflix

Streamingreus Netflix wil in 2025 zijn eerste permanente retaillocaties openen. Op zo'n Netflix House-locatie kunnen bezoekers merchandise kopen, dineren en interactie aangaan met Netflix-trends, bijvoorbeeld een film of serie die op dat moment heel populair is. Dat bevestigt Josh Simon, Netflix' vice president consumer products, aan Bloomberg. De eerste retaillocaties openen in de Verenigde Staten.

Inkomstenbron

Volgens Simon denkt Netflix veel na over hoe fans zich nog meer kunnen onderdompelen in de videocontent die via de streamingdienst te bekijken is. Het bedrijf heeft al een webwinkel die merchandise verkoopt en experimenteerde in het verleden met pop-up retail en evenementen die draaiden om hitseries als Stranger Things en Squid Game. De opening van permanente retaillocaties zou de ideale volgende stap zijn. Consumenten kunnen er merchandise kopen en in aanraking komen met populaire content, maar er ook dineren. Dat alles kan de naamsbekendheid van Netflix verder vergroten.

Het retailtotaalpakket kan Netflix ook helpen als nieuw verdienmodel, en zo extra inkomsten opleveren. De streamingreus verdient sinds vorig jaar ook geld aan een goedkoper abonnement dat de kijker reclames toont, laat mensen niet langer gratis hun abonnement delen met vrienden en familie buitenshuis en denkt volgens geruchten na over een prijsverhoging voor reclamevrije abonnementen. 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie