Nederlands outdoormerk Nomad komt in handen van Nederlands MerkGoed

Na merken als Ranja, BenBits, Limeau en Dita, voegt Nederlands Merkgoed het 40-jarige merk Nomad aan zijn portfolio toe.

Nederlands MerkGoed

Nederlands MerkGoed, de participatiemaatschappij uit Haarlem die eerder de merken Ranja, BenBits en hockeymerk Dita nieuw leven inblies, neemt outdoormerk Nomad over. Nomad werd in 1978 opgericht door Bob Kooijmans.

Met de overname door Nederlands MergGoed blijft het in Nederlandse handen. Dat was voor Anouk Kooijmans, dochter van de oprichter en ceo van Nomad van belang. ‘De moeilijke beslissing om het familiebedrijf te verkopen, werd verzacht door de eerste gesprekken met Nederlands MerkGoed. Daarin werd duidelijk dat het streven niet is om een snelle exit te realiseren maar dat initiatieven zich zullen richten op de verdere uitbouw van een goed renderend bedrijf.’

Groei

Kooijmans zegt dat de resultaten die Nederlands MerkGoed met Dita realiseert, en de visie die de participatiemaatschappij op de toekomst van Nomad heeft, de doorslag hebben gegeven. Kooijmans: ‘De snelgroeiende outdoor markt biedt mooie kansen voor Nomad om nationaal en internationaal verder door te groeien.’

Nederlands MerkGoed, dat zich presenteert als firma die zich richt op versnelde groei van kansrijke merken, zegt dat de acquisitie van Nomad goed binnen de strategie past. Investment partner Arnaud van der Vecht: ‘We breiden op dit moment ons belang in Dita uit en voorzien voor beide merken kruisbestuiving en synergievoordelen.’

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie