Caroline van Turennout (47), marketing directeur bij Zeeman, kreeg een duidelijke opdracht bij aantreden: het merk relevanter maken voor een bredere doelgroep. Nu zeven jaar later is dat niet alleen gelukt, maar heeft het merk ook een zekere coolness gekregen. En dat is niet in de laatste plaats door de opmerkelijke marketingstunts waar Van Turennout verantwoordelijk voor is.
Van trouwjurk tot parfum
Denk aan de Zeeman sneaker, de Zeeman trouwjurk en het Zeeman parfum. Deze zomer kwam Zeeman ook nog met een eigen fan collectie in samenwerking met een Belgische influencer. Op zijn minst opmerkelijk te noemen voor deze lage prijzenvechter. Maar ook weer niet zo opmerkelijk, want als je een bescheiden mediabudget hebt moet je uitzonderlijke dingen bedenken om de aandacht te trekken.
Brandkast! Aflevering 2
In deze aflevering van Brandkast! praat Van Turennout met Dominique Henskens en Roger Verdurmen over consistentie in de campagnes, de kracht van fouten maken, transparantie in de keten, het verkopen van tweedehands kleding en het verenigen van verschillende doelgroepen in een formule.
Luister nu!
Ben je benieuwd naar het hele verhaal? Beluister de hele podcast op dpggrow.nl
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!