Verovert Bulls & Birds in korte tijd de Nederlandse online fashion markt?

Het zal vast niemand ontgaan zijn, de webshop Bulls & Birds is live. En dat mogen wij weten ook. Alle (nu vooral nog met name offline) marketingkanalen worden actief ingezet zoals televisie, radio commercials en billboards. Weer een online fashion shop erbij zul je denken, hebben we er niet al genoeg in Nederland?

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Blijkbaar is er nog ruimte want Bulls & Birds maakt een vliegende start en de ambities stralen er vanaf. Je ziet duidelijk een zeer weloverwogen, doordachte en professionele aanpak. Als ik een voorspelling mag doen zie ik hier de aanstaande Asos van Nederland.

De naam vind ik veelzeggend. Iets om over na te denken want vanuit concurrentie perspectief bekeken, ben jij als webshop een "Bull" of een "Bird"? Denk daar maar eens over na..

Ik hoor, zie en lees veel positieve reacties op social media over deze nieuwe webshop, zoals de nu al ongekende snelle service en levering. Het klinkt dus allemaal veelbelovend. Wat mij betreft mogen meer fashion webshops het voorbeeld van Bulls & Birds volgen. De terughoudendheid van veel Nederlandse fashion webshops is teleurstellend. Waar is de Nederlandse handelsgeest? Waar zijn de échte ondernemers met lef? De tijd van een webwinkel vanuit je garage starten is voorbij. Waar zijn de "Bulls" op online fashion gebied?

Handgeschreven kaartjes
Bij veel fashionwebshops is het klantgerichte en met name langetermijndenken magertjes. Investeren is voor de "groten", degene die het al gemaakt hebben of vanuit het buitenland de Nederlandse markt komen veroveren. Uiteraard zijn er een paar shops die het goed of goed willen doen door de klant persoonlijk te blijven benaderen met handgeschreven kaartjes en een lieve stagiaire aan de telefoon. Maar is dat tegenwoordig voldoende? Onderzoekt men wel voldoende wie hun potentiële en huidige klant is? En wat de wensen van deze klanten zijn? Zoekt men naar nieuwe alternatieven om deze (potentiële) klanten binnen te halen en te behouden? Of blijft men hangen in het oude en vertrouwde? Of weet men het gewoon niet zo goed?

Kijk dan gewoon een beetje af... Kan heus geen kwaad. Let vooral op je brand positionering, communicatie en service, laat je aanbod hierop aansluiten en laat dit DNA doorsijpelen in je complete strategie. Val op! Dat doet Bulls & Birds goed. Alles lijkt van A t/m Z te kloppen.

Laten we hopen dat meer fashion shops deze stier vermomd als lief vogeltje durven aan te pakken. Ik kijk uit naar hoe de online fashion e-commerce industrie zich zal ontwikkelen en welk stierengevecht er zal gaan plaatsvinden. Om een bloederige afloop te vermijden raad ik fashionshops aan vooruit te kijken en vooral nu in 2013 actie te ondernemen. Toon lef en denk long-term, durf te investeren en laat je vooral niet gek maken, just do it!

Dit is een blogpost in een vernieuwd blogchannel op Molblog: E-commerce. Over alles wat marketeers moeten weten van e-commerce. Cases, klantinzichten, data, regelgeving en internationale ontwikkelingen. Maar ook tips uit de praktijk, van kleine en grote ondernemers. Deelnemers aan dit channel: Frans Jan Boon (Add to Friends), Anne de Jongh (Direct Design), Bridget Sommerdijk (Schoenenvoorjou.nl), Leonie Ruhe (Sanoma), Wouter Hol (Kabeltje.com), Dylan van der Heij (Body & Fitshop) , Angela Heykoop (The Socialistas), Rosanne Braams (Buur Fashion), Arnaud de Wilde (PST Business Solutions), Eric van der Palen (Brabantia), Peter Reddering (CMotions), Erik van Rijn (Judopak.com), Nils Huismans (House 4 Wine), Rick (Medpets) en Marco Merkx (Makro).

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie