Campagne #MissingType moet bloeddonors werven

Sanquin streeft naar 50.000 extra donors in Nederland de komende jaren.

Vandaag start de wereldwijde campagne . Eind vorig jaar telde Nederland 343.000 bloed- en plasmadonors en dat moeten er 380.000 worden in 2019 als het aan Sanquin ligt, de organisatie die in Nederland de bloedvoorziening verzorgt. Daarnaast wil Sanquin jaarlijks 35.000 donors werven die stoppende donors moeten vervangen. Zij stoppen vanwege bijvoorbeeld ziekte of ouderdom.

Wereldwijd hebben 24 bloedbanken in 21 landen gelanceerd om meer bloeddonors te werven. Bekende mensen wereldwijd steunen de campagne, in Nederland geldt dat voor grote bedrijven en organisaties. Zij laten in bijvoorbeeld hun logo’s, websites, social media, gevelverlichting en straatnaamborden tijdelijk de letters A, B en O (de ‘missing’ bloedtypes) uit hun bedrijfsnaam.

Zo worden de A’s in het logo van Iamsterdam op het Museumplein afgedekt. BAM laat ook deze letter weg op hun gevel en het Amsterdams Concertgebouw zal dit doen voor de letters A, B en O. Ziekenhuizen en bedrijven als Corpus, Dura Vermeer, Topbloemen en de Keukenloods hebben hun eigen acties om te steunen. Internationaal staan Lloyds, Coca Cola, Microsoft, Boots en Samsung achter de actie.

Mensen kunnen ook zelf de actie steunen door op social media de 3 letters in hun naam te vervangen met een laag streepje. Donor worden kan via de website .

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie