Coca-Cola breidt Zero Sugar uit met twee nieuwe smaken: Lemon en Vanilla

Coca-Cola lanceert Coca-Cola Zero Sugar nu in twee nieuwe smaken: Lemon en Vanilla. Daarnaast is er een variant met cherry-smaak verkrijgbaar in diverse supermarkten.

Doel
Het argument is de eerder gecommuniceerde bewuste focus van Coca-Cola op 'vernieuwende en verfrissende alternatieven die geen suiker en calorieën bevatten'. In 2020 zegt Coca-Cola de gemiddelde hoeveelheid calorieën per verkocht product met 15 procent verminderd te hebben.

 

Commercial
De nieuwe suikervrije varianten spelen tevens de hoofdrol in De commercial is sinds twee weken op televisie en loopt nog door tot week 16.

Ontwikkelen
Coca-Cola meldt in een bericht dat de introductie van Coca-Cola Zero Sugar een succes was omdat de smaak meer dan de eerdere suikervrije variant op de klassieke Coca-Cola lijkt. Brand manager Margreet van Staalduijnen: ' We zien het marktaandeel en de volumes voor deze variant hard groeien. Uit eigen marktonderzoek blijkt dat het product op smaakbeleving zeer hoog scoort.' Zij zegt verder dat de teams van de Research & Development labs op volle toeren draaien om meer calorievrije en caloriearme dranken te ontwikkelen.

Campagne
Naast de nieuwe tv-commercial rolt Coca-Cola het Zero Sugar-evangelie verder uit met buitenreclame, online bannering, op social media en via sampling. Daarbij werkt Coca-Cola samen met de illusionisten Rob en Emiel in een campagne op social media, die volgens Coca-Cola op die manier een magisch tintje moet krijgen.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie