Global mediabrands opgenomen in online bereiksonderzoek NOBO

Ook het bereik van ‘de Google’s en de Facebooks van deze wereld’ wordt vanaf nu gerapporteerd door NOBO.

VINEX (De Verenigde Internet Exploitanten) heeft de rapportage van Nederlands Online Bereiksonderzoek (NOBO) vanaf juli 2017 uitgebreid met global media brands zoals Facebook, Google en Twitter. Het in november gelanceerde digitale onderzoek gaf al een breed beeld van de Nederlandse mediamerken. VINEX: ‘Nu is de rapportage dus compleet voor vrijwel de gehele online advertising-markt.’

Whatsapp?
De eerste geïntegreerde resultaten zijn terug te vinden in de NOBO-toplijst (zie onderaan). De ranking van week 26 (26 juni t/m 2 juli) 2017 laat de sterke positie van de buitenlandse mediabedrijven zien. De top-3 op basis van weekbereik bestaat uit Google, Facebook en You Tube. Deze merken bereiken wekelijks ruim de helft van de Nederlanders. Overall gaat Google aan kop, maar onder Smartphones is Whatsapp het grootste mediamerk.

Dutch mediabrands
In de top 15 zijn zes Nederlandse mediamerken te vinden. Dat zijn Marktplaats, Nu.nl, Buienradar, NOS, AD en De Telegraaf.

 

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie