Harper's Bazaar omarmt diversiteit en doet oproep aan creatieven om mee te doen

Het septembernummer van Harper’s Bazaar dat nu uit is, staat geheel in het teken van het maatschappelijke thema diversiteit.

'De modewereld lijkt eindelijk te snappen dat het tonen van louter jonge, dunne, witte cisgendermodellen in piepkleine kleren niet meer van nu is. Vandaar dat ook Bazaar verscheidenheid viert door de nieuwe najaarsmode te laten tonen door modellen in alle soorten, leeftijden, huidkleuren en maten', zegt hoofdredacteur Cécile Narinx.

Ook in essays en columns vormen diversiteit en 'het nieuwe normaal' de rode draad. Sylvana Simons blikt in een zelfgeschreven stuk terug op de afgelopen turbulente periode in haar leven. Gastschrijvers Valentijn de Hingh, Diana Matroos en Annemarie Oster beschrijven vanuit hun eigen perspectief wat er mis is met de huidige schoonheidsnormen en waarom inclusiviteit voor iedereen goed is.

Uitnodiging aan creatieven
Om Bazaar en andere bladen zo divers mogelijk te maken en te houden nodigt Narinx modellen, fotografen, schrijvers en andere creatieven uit ondervertegenwoordigde groepen uit om zich en masse te melden bij agentschappen, bureaus en redacties. En vraagt iedereen om op social media inspirerende bijdragen te leveren met de hashtag #hetnieuwenormaal. ‘Want de modewereld echter en eerlijker maken, en diversiteit gewoon maken, dat kunnen we alleen maar met z’n allen.'

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie