Heineken gooit marketingdirecteur uit de organisatie

Het bedrijf wil een betere focus op groeimogelijkheden.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Heineken voert organisatorische veranderingen door om de global strategie sneller te kunnen uitrollen.

De veranderingen moeten zorgen voor een betere focus op groeimogelijkheden, het sneller kunnen inspelen op consumentenbehoeften en meer kosten besparen.

Enkele veranderingen:

Er komen vier geografische regio’s
De bestaande regio’s Centraal- en Oost-Europa worden samengevoegd tot één Europese regio, met een focus op de markten in de Europese Unie.
De bestaande Afrika-Midden Oosten-regio wordt ook gecombineerd met Rusland en Wit-Rusland.

Functie cmo verdwijnt
De functie van chief marketing officer en chief sales officer worden op global niveau samengevoegd tot die van chief commercial officer. Jan Derck van Karnebeek, huidige president voor Centraal- en Oost-Europa en global chief sales officer, wordt deze nieuwe chief commercial officer.

Alexis Nasard, nu nog regional president West-Europa en global chief marketing officer, vertrekt eind juni. Hij startte in 2010 bij Heineken als chief commercial officer en werd global cmo in maart 2013.  

Strategieontwikkeling zal in de hele organisatie worden ingebed en de functie van chief strategy officer zal verdwijnen. Chris Barrow, de huidige chief strategy officer vertrekt in juli.

Heineken gaat vanaf 1 juli op de nieuwe manier werken.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie