Hoge marketingkosten hebben negatief effect op bedrijfsresultaat T-Mobile

T-Mobile hengelde in Q2 van dit jaar meer abonnees binnen dan anders, toch daalde de omzet.

Voor het vijfde kwartaal op rij heeft T-Mobile in Nederland meer klanten aan zich weten te binden via een vast abonnement. Eind juni stond de teller van het aantal T-Mobile-klanten met een zogeheten postpaid-contract op 2,86 miljoen, waarmee er 106.000 klanten meer waren dan een jaar eerder. Anderzijds vielen de omzet en het bedrijfsresultaat (ebitda) afgelopen kwartaal fors lager uit.

Ook het aantal klanten met een Ben-contract in de budgetmarkt nam voor het vijfde kwartaal toe. Daartegenover stond het verlies van klanten in het pre-paidsegment. Daardoor bleef het totale aantal T-Mobile-klanten met 3,67 miljoen per saldo iets achter bij een jaar eerder.

De omzet daalde met bijna 12 procent naar 319 miljoen euro. Volgens een woordvoerder stonden de marges onder druk door de stevige concurrentie en was het voor T-Mobile zaak ,,scherp aan de wind te varen". Dat het bedrijfsresultaat 17,7 procent lager uitviel op 102 miljoen euro komt volgens de zegsman onder meer door marketingkosten.

Moederbedrijf Deutsche Telekom wist wel een hogere omzet in de boeken te zetten, vooral door betere resultaten in de Verenigde Staten. Alleen afgelopen kwartaal al werden daar 890.000 klanten aan het bestand toegevoegd. Die compenseerden voor de mindere resultaten op de thuismarkt in Duitsland waar de omzet met ruim 3 procent terugliep.

De totale omzet voor Deutsche Telekom kwam uit op 17,8 miljard euro. Dat betekende een stijging ten opzichte van een jaar eerder met 2,2 procent. Daarmee bleef deze wel iets achter bij de gemiddelde verwachting van analisten.

Bron: ANP

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie