Massale protesten tegen Uber, de beste pr die het kon krijgen

Wereldwijde taxi-demonstraties tegen Uber helpen de ‘taxi-app’ enorm.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Wereldwijde demonstraties van taxichauffeurs legden woensdag het verkeer plat in onder meer Londen, Barcelona, ​​Parijs, Milaan en Madrid. Meer dan 30.000 demonstranten maakten zich boos over de komst van Uber, een mobiele applicatie waarmee klanten een auto en chauffeur kunnen bestellen. Ze blokkeerden toeristen- en winkelcentra.

Uber concurreert met de taxiwereld, die het voorrecht heeft klanten op straat op te pikken. Uber lost dat op doordat consumenten via de app een contract afsluiten met de dienst, en zo een auto plus chauffeur kunnen bestellen. Aan het einde van de rit wordt het bedrag van de creditcard afgeschreven.

Oneerlijk, vindt de taxiwereld in veel Europese landen, want Uber omzeilt daarmee de taxiregels en hoeft niet te voldoen aan de strenge eisen waarmee zij wel hebben te maken. Dus kondigden ze aan het verkeer plat te leggen.

850% toename

Beter kon Uber het niet krijgen, vooral in Londen ging het aan de haal met de protesten. Voorafgaand eraan plaatste het advertenties in kranten en bood klanten kortingen op reizen aan. Bovendien presenteerde het een nieuwe functie, waarbij het ook samenwerkt met de beknde Engelse zwarte taxi&;s.

Dit alles bleek een slimme zet. Nog nooit kreeg Uber zoveel nieuwe aanmeldingen als op de dag van de demonstraties, aldus een woordvoerder Uber. Het telde een toename van 850% ten opzichte van dezelfde dag de week ervoor.

Pierre-Dimitri Core-Coty, general manager van Uber toonde zich blij: ‘De protesten maken Uber vooral meer zichtbaar en laat veel mensen inzien dat er nu keuzes zijn die er voorheen niet waren.’ Ongewild hadden de protesterende chauffeurs daarmee Uber verder in het zadel gehlolpen.

Nederland minder streng

Uber is ook in Nederland actief, in Amsterdam, Rotterdam en Den Haag. Hier kreeg het een derglijke –pr-presentje van protesten niet in de schoot geworpen, omdat de Nederlandse taximarkt veel minder streng gereguleerd is dan in landen als Frankrijk en Duitsland. Nederlandse taxichauffeurs liggen blijkbaar niet meer zo wakker van een nieuwe concurrent.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie