Moederbedrijf Vistaprint gaat verder als Cimpress

Het bedrijf wil de komende vijf jaar honderden miljoenen dollars investeren in verdere ontwikkeling van `mass customization platform' (MCP).

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De bekende web-to-print-namen zoals Vistaprint, Drukwerkdeal, Albelli en Pixartprinting blijven bestaan. Cimpress is producent van persoonlijke en op maat gemaakte producten, zoals uitnodigingen, aankondigingen, fotoboeken en fotomerchandise. 

De naamswijziging valt samen met de aankondiging dat  de komende vijf jaar honderden miljoenen dollars wil investeren in de ontwikkeling van eigendomssoftware en productietechnologie om haar operationele capaciteiten door te ontwikkelen tot een `mass customization platform&; (MCP). De Cimpress MCP completeert de productievolumes van het volledige merkenportfolio van Cimpress. Elk merk in dit portfolio maakt het voor klanten mogelijk om gepersonaliseerde, concrete verbindingen te leggen die voor hen het belangrijkst zijn. 

Cimpress is van plan om met deze investering in de technologie voordeel te halen uit haar eigen computer integrated manufacturing technologieën. Daardoor is Cimpress in staat om en masse, maar volledig gepersonaliseerde en unieke fysieke producten in kleine hoeveelheden tegen een betaalbare prijs aan te bieden.

&;We hebben twee decennia aan geschiedenis opgebouwd waarin we startten met een grote transformatie van de markt. De komende twintig jaar beloven nog spannender te worden&;, zegt Robert Keane, president en chief executive officer van Cimpress. “Bedrijven en consumenten worden nog te vaak gedwongen keuzes te maken tussen het gemak en de flexibiliteit van digitale communicatie en een meer concrete, langdurige relatie met hun doelgroep. Dat zijn we aan het veranderen. Met onze Mass Customization en computer integrated manufacturing technologieën kunnen klante echte, tastbare verbindingen aangaan met de eenvoud in personalisatie die mensen verwachten van de digitale wereld van nu.&;

Keane richtte Vistaprint in januari 1995 op. Cimpress en haar dochterondernemingen zijn leiders in de transformatie van de kleding-, printing- en fotoproductenmarkten. Het bedrijf is gebouwd op de overtuiging dat software en productietechnologie kunnen worden ingezet om enorme hoeveelheden kleine bestellingen samen te voegen tot een hoog productievolume.

Bij Cimpress werken nu ruim vijfhonderd software- en productie-engineers en meer dan 5.300 medewerkers in vijftien landen.

De verbeteringen van het Cimpress Mass Customization Platform komen voort uit de bestaande technologieën en productie-activiteiten van Cimpress. Sinds 1999 heeft Cimpress elk jaar ten minste tien procent van haar omzet geïnvesteerd in technologie en ontwikkeling, inclusief de 176 miljoen dollar in het afgelopen fiscale jaar.

&;De afgelopen tien jaar hebben we meer dan 1,3 miljard dollar geïnvesteerd in technologie en ontwikkeling en kapitaalinvesteringen&;, zegt Ernst Teunissen, chief financial officer van Cimpress. &;In de komende vijf jaar verwachten we flink te investeren in technologie en ontwikkeling ter ondersteuning van onze platform-strategie. Het niveau van investeringen is in lijn met onze eerder afgegeven financiële verwachtingen voor het fiscale jaar 2015 en met onze bedoeling op lange termijn om onze marges en vrije geldstromen per aandeel te vergroten.&;



Don Nelson, Chief Operating Officer, Cimpress
Cimpress kondigt ook aan dat Don Nelson is benoemd tot chief operating officer van Cimpress. In deze functie zal Nelson rechtstreeks verantwoordelijk zijn voor de bouw en verbetering van het Mass Customization-Platform. Hij krijgt de overview over diverse corporate functies.
“De toekomst van Mass Customization is veelbelovend voor die bedrijven die mogelijkheden van wereldklasse kunnen combineren met software en productie”, zegt Nelson. Het gaat erom dat je op massale schaal in kleine hoeveelheden kunt produceren. Het oude paradigma van job-shop productie van een-voor-een bestellingen kan niet meer op tegen een door technologie-gedreven Mass Customization.”

“De aankondiging van vandaag versterkt onze toewijding om ons getalenteerd personeel van engineers en software-ontwikkelaars te blijven ontwikkelen en om de nodige investeringen te nemen die ervoor zorgen dat we een techniekorganisatie van wereldklasse blijven”, zegt Nelson.

Ter ondersteuning van de technologische meerjarenplannen zal Cimpress haar wervingsactiviteiten voor haar ontwikkelingscentra in Lexington, Massachussetts, VS en Winterthur, Zwitserland uitbreiden. Dit zal haar toch al sterke basis in deskundigheid over techniek en software-ontwikkeling  actief vergroten. Zeker op het gebied van graphics processing, Mass Customization en computer integrated manufacturing.

over Cimpress
Cimpress NV (Nasdaq: CMPR) is de wereldleider in Mass Customization . Al 20 jaar richt het bedrijf zich op het ontwikkelen van software en productiemogelijkheden die traditionele markten transformeren om op maat gemaakte producten toegankelijk en betaalbaar te maken voor iedereen. Cimpress haar portfolio van merken (link) waartoe Vistaprint, Albelli, Drukwerkdeal en Pixartprinting behoren die samen met anderen vele klantsegmenten bedienen in heel veel toepassingen voor Mass Customization. Cimpress produceert meer dan 80 miljoen unieke producten per jaar via haar netwerk van computer integrated manufacturing-faciliteiten. Bezoek voor meer informatie: http://www.cimpress.com.
 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie