Premium

Oikocredit presenteert eerste campagne voor microkrediet, met microkrediet

Drie ondernemers uit het armste land ter wereld tonen het belang van microkrediet.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De campagne is het eerste resultaat van .

wil met de campagne &;Made in Malawi&; de essentie van zijn werk laten zien: ondernemende mensen toegang bieden tot passende financiële diensten.

Om de boodschap kracht bij te zetten werd de campagne geproduceerd met behulp van microkrediet. De Malawianen Freda Chingwe, Innocent Kamula en Benji Abi kregen van de sociaal investeerder de opdracht om een nieuwe campagne te ontwikkelen, bestaande uit een commercial (radio en tv), een poster en een logo. Dankzij de verstrekking van microkrediet konden zij investeren in een camera, laptop en andere benodigdheden om met hun reclamebureau &;Kanju Advertising&; de nieuwe campagne te produceren.

Hann Verheijen, directeur van Oikocredit, is meer dan tevreden met het resultaat: ‘De campagne vertelt met prachtige beelden wat Oikocredit al veertig jaar doet. Freda, Benji en Innocent hebben bewezen dat zij net zo bekwaam zijn als andere ondernemers. Zolang ze maar toegang hebben tot passende financiële middelen.’

Volgens Marnix Tiggeloven, mede-eigenaar van Fitzroy, is dit één van de meest bijzondere campagnes waar het reclamebureau ooit aan heeft mogen gewerkt. ‘Hoewel Malawi niet het makkelijkste land is en nagenoeg alles anders verloopt dan gepland, werden we continue verrast door de creativiteit en vastberadenheid van de mensen.’

De commercial en andere campagne-uitingen zijn vanaf 5 oktober te zien.

Radiocommercial:

Televisiecommercial:

Credits
Bureau:

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie