Philips krijgt Grand Prix in Cannes voor 'Breathless Choir'

Bij de Cannes Lions Health awards won Philips naast de Grand Prix ook twee goud, vier zilver en één brons.

Ogilvy& Mather London heeft de campagne ontwikkeld in samenwerking met Fleishman Hillard, onder leiding van Eva Barrett, global head of brand marketing communications Royal Philips.

De Philips Breathless Choir-campagne laat zien hoe Philips zich inzet om het leven van mensen te veranderen. Geholpen door koordirigent Gareth Malone en de Philips Simply Go Mini-zuurstofconcentrator hebben achttien mensen met een ademstoornis – voor wie elke ademhaling een strijd is – leren zingen. Na vijf dagen repeteren gaven zij een optreden in het Apollo Theater in New York. De campagne begon op Wereld COPD-dag en is via diverse platforms meer dan 15 miljoen keer bekeken en veel gedeeld.

De &;Breathless Choir&; campagne is nu in Nederland te zien in de nieuwe die Philips 12 mei in Nederland heeft geïntroduceerd via televisie, buitenreclame en via de digitale en sociale kanalen.

&;Het doel van de merkcampagne is om de perceptie van het Philips merk om te buigen van een elektronica-onderneming naar een aanbieder van zorgtechnologie&;, zegt Nanda Huizing, Head of Brand, Communications & Digital bij Philips Benelux.

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie