Premium

Singapore Airlines laat Vakantiebeurs links liggen en opent eigen Gallery

Een eigen Gallery in het Museumkwartier in Amsterdam, daarmee wil de high end airline zijn merk-DNA uitdragen: ‘No Detail Too Small’.

Singapore Airlines vindt dat het dit jaar niets te zoeken heeft op de Vakantiebeurs. Het wil namelijk op een vernieuwende manier in contact komen met de Nederlandse reiziger. Daartoe opent het op 19 november een tijdelijke Gallery op de Hobbemastraat 3 in Amsterdam. De winkel blijft open tot en met 26 november. De airline (‘de grootste van Singapore’) spreekt bewust niet van een ‘pop-upstore’ omdat de beleving die het van plan is te bieden van een ander niveau moet zijn.

 

Ander publiek
Het gaat om een zogenaamde ‘volledige Singapore Airlines “Home In The Skies” experience’. Een woordvoerder van de airline zegt: &;De vakantiebeurs heeft een ander publiek. Daarnaast is het zo dat een stand op de vakantiebeurs tegenwoordig geen unieke beleving meer is. Vanuit die gedachte is er gekeken naar de creatie van een onderscheidende beleving die aansluit bij het merk staat.&; De Gallery is tot stand gebracht in samenwerking met creative agency Hammerfest uit Amsterdam.

 

[Tekst gaat verder onder afbeelding]

De positionering van Singapore Airlines luidt ‘No Detail Too Small’ en dat wordt volgens de luchtvaartmaatschappij in de Gallery op verschillende manieren tastbaar gemaakt voor het publiek. Singapore Airlines: ‘Over elk detail is nagedacht – van de koffie tot de limited edition cadeauverpakking bij het boeken van exclusieve tickets. In de Gallery wordt een indrukwekkend centerpiece tentoongesteld met daarop innovatieve producten en iconische Singapore Airlines items.’

Kunstenaars
Voor de Gallery werkte Singapore Airlines samen met verschillende artiesten, zoals Luca Iaconi-Stewart, een papercraft kunstenaar uit Amerika. Er worden bloemstukken tentoongesteld van de bekende bloemist The Wunderkammer. Bezoekers van de Gallery kunnen meedoen aan de interactieve ‘Gallery Challenge’ om kans te maken op twee Premium Economy retour tickets naar Singapore. Ook het erfgoed van Singapore is voelbaar tijdens de Gallery experience. Singapore Airlines serveert de beroemde Singapore Sling cocktail (dagelijks vanaf 17:00) en het Singapore Tourism Board is aanwezig om bezoekers een voorproefje te geven van de veelzijdige bestemming.

 

Uitzonderlijk
Daarnaast worden diverse kunstinstallaties getoond en kunnen bezoekers een virtualreality-tour door de nieuwste generatie Airbus A350-900 toestel nemen. Adrian Ee, general manager Benelux: ‘Bezoekers van de Gallery krijgen de kans om de belofte van Singapore Airlines van uitzonderlijke service en productinnovatie zelf te ervaren.’

 

Geen concrete KPI&;s
Een belangrijke doelstelling van de Gallery is de creatie van premium content die  voortvloeit uit de Gallery. &;Denk hierbij aan alle activaties, pers-workshops, samenwerking met influencers, campagne en videocontent&;, licht de woordvoerder toe. Maar concrete doelstellingen met betrekking tot awareness, voorkeur en gedrag zijn niet geformuleerd met betrekking tot het project. &;Het aantal bezoekers is niet direct een KPI. Wel is er gekozen voor een locatie die aansluit bij het merk, namelijk het museumkwartier. Ook worden er tickets en merchandise verkocht, iets wat niet gebeurt op de vakantiebeurs.&;

 

BN&;er Robert ten Brink en Kardien de Werker (Sales & Communication bij Singapore Airlines Benelux), flankeren een stewardess van de airline in oogverblindend uniform, bij de feestelijke opening van de Gallery

Credits
Hammerfest is verantwoordelijk voor het concept en de productie van de Gallery, de productie van de online Singapore Airlines Gallery Challenge en Speak Easy Agency voor de pr.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie