Merk & Strategie

Sogood ontwikkelt corporate identity voor Volo

Redactie | 24 mei 2016, 14:21

Volo is onderdeel van PGGM.

Coöperatieve pensioenuitvoeringsorganisatie PGGM richtte in april een nieuw, algemeen pensioenfonds (APF) op onder de naam Volo pensioen. Designbureau Sogood werd aangetrokken voor het ontwerp van een logo en nieuwe huisstijl.

Maarten Aarts, marketingcommunicatiemanager bij initiatiefnemer PGGM: ‘Het is een grote operatie. Sogood heeft in een korte tijd voor ons een merknaam en sterk merkbeeld ontwikkeld en uitgewerkt naar een legio aantal dragers.’

Volo is Latijn voor: “ik wil, ik kies “. Aarts: ‘De keuze voor deze naam is verbonden aan het feit dat deelnemers steeds meer individuele verantwoordelijkheden krijgen ten aanzien van hun oudedagsvoorziening. Volo begeleidt hen naar die veranderende rol. Daarnaast kiest Volo pensioen voor een duurzaam beleggingsbeleid voor zowel een financieel als maatschappelijk gezonde toekomst.’

Edwin Visser, directeur van Sogood, over het nieuwe logo: ‘Het logo bestaat uit simpele basisvormen. Bouwstenen die zich op allerlei manieren laten combineren. De verschillende vormen passen exact in elkaar en tezamen vormen ze een solide vorm. Dit staat voor samenwerking, samen sterk staan, samen de risico’s delen en continuïteit.’

Visser vervolgt: ‘De huisstijl is flexibel, net als de organisatie. Deelnemers worden op individuele wijze benaderd. Het logo laat zich heel goed ‘animeren’ voor digitaal gebruik, zoals op de website te zien is. De vormentaal kan gedoseerd worden: van uitbundig tot ingetogen, van feestelijk tot degelijk. Afhankelijk van drager en boodschap kan ook hier een perfecte match gemaakt worden. In zijn totaliteit is het een vernieuwende, verrassende, dynamische en eigentijdse verschijning in de financiële wereld.’

Over de auteur

Reacties op dit artikel (0)

Adfo Books Bestsellers

Gerelateerde items Design Huisstijl Logo

Meer in channel Merk & Strategie

Blijf op de hoogte
Adfo Events
Van onze partners
Whitepapers
Populaire blogs