Travelbird zet kunstmatige intelligentie in om reiservaring te verbeteren

Dankzij AI kunnen reisexperts meer tijd besteden aan contact met reizigers.

is met ingang van april een samenwerking aangegaan met AI specialist om Artificiële Intelligentie (AI) in te voeren bij de klantendienst. 

DigitalGenius voorziet de boekingsadviseurs van TravelBird van een AI-assistent die helpt bij het uitvoeren van dagelijkse taken, zoals tagging en veelgestelde vragen beantwoorden. Hierdoor kunnen de reis- en boekingsadviseurs van Travelbird meer tijd besteden aan het contact met reizigers.

Daarnaast hoopt het bedrijf ook dat de productiviteit zal stijgen, wat zal leiden tot een positievere werkervaring voor reis- en boekingsadviseurs. De snelle groei van TravelBird heeft geleid tot een sterke toename van het aantal vragen. De klantendienst ontvangt jaarlijks 900 duizend inkomende vragen, die worden beantwoord in 11 landen per e-mail, telefoon en sociale media. 

Symen Jansma, ceo en oprichter van TravelBird. 'We willen onze reizigers steeds beter van dienst zijn, dit houdt in: snelle reactietijd op reizigersvragen en een gepersonaliseerde service. Met onze samenwerking met DigitalGenius laten we computers doen waar ze het best in zijn en laten we het nodige menselijke aspect over aan onze experts.'

In de toekomst verwacht TravelBird dat AI op grote schaal bij grote bedrijven gebruikt zal worden om te voldoen aan de eisen van de klantenservice. 

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie