Vraagtekens bij sponsoring Olympische Spelen McDonald’s

Er is discussie geweest over het verlengen van het sponsorcontract van McDonald’s met het IOC.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dat heeft de hoogste baas van het IOC, Jacques Rogge, toegegeven in een interview met de Financial Times. Officials binnen het IOC hebben de vraag gesteld of het wel passend is om de naam van een leverancier van hoogcalorische voedingsmiddelen te verbinden aan een sportorganisatie als het IOC. Juist nu de problematiek rond obesitas steeds hoger op de agenda staat. Maar Rogge zegt dat de financiële eisen die het organiseren van de Olympische Spelen met zich meebrengen, het moeilijker maken voor het IOC om vast te houden aan lang gekoesterde waarden zoals de zorg voor een goede gezondheid.

McDonald’s heeft vier restaurants in het Olympisch park in Londen. Eén daarvan is met 1500 stoelen het grootste McDonald’s restaurant ter wereld. McDonald’s verlengde de 36-jarige samenwerking met het Olympisch Comité met acht jaar.

Ook de verbintenis met Coca-Cola – sponsor sinds 1928 – was onderwerp van discussie. Het frisdrankmerk tekende bij tot 2020. Het besluit om beide sponsorcontracten te verlengen was volgens Rogge ‘geen makkelijke beslissing’. Hij ziet in de meer gezonde menu’s van McDonald’s en de light frisdranken van Coca-Cola bewijs dat de merken hun verantwoordelijkheid voor de publieke gezondheid serieus nemen.

Bron: Financial Times

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie