‘Wow’-ervaring verbindt jong en oud in klassieke Concertgebouw-campagne

Het Concertgebouw wil met ‘Onvergetelijk’ zijn naamsbekendheid vergroten onder niet-bezoekers van de concertzaal.

De campagne werd ontwikkeld door en .

‘Het Concertgebouw staat voor passie en kwaliteit’, voegt Jort Wildschut, creatief directeur bij Wolfstreet, toe. ‘Daarnaast is Het Concertgebouw een plek waar sinds 1888 jong en oud samenkomt om te genieten van moderne en klassieke muziek. Het stond voor ons vast dat dit in de commercial terug moest komen.’

Verbonden door Het Concertgebouw

De film draait om twee verhaallijnen die op het eerste gezicht lijken te verschillen, maar in werkelijkheid veel gelijkenissen vertonen. Een oudere dirigent voert voor een laatste keer één van zijn gevierde concerten op, terwijl een jong meisje voor de eerste keer Het Concertgebouw bezoekt. Op het moment dat het meisje gaat zitten en de dirigent begint, worden de twee verbonden door Het Concertgebouw. 

Naast de commercial wordt de campagne ‘Onvergetelijk’ geactiveerd en ondersteund via online, social media, print, outdoor en radio:

Credits
Klant: Het Concertgebouw
Concept: VBAT
Creatie: VBAT & Wolfstreet
Productie: Wolfstreet
Verantwoordelijk bij klant: Carlien Blok
Creative director @ VBAT: Graham Sturt
Creative director @ Wolfstreet: Jort Wildschut
Regisseur: Jurriaan Kamps
Producent: Eleanora de Rijke
D.O.P.: Thijmen Doornik
Offline edit: Marc Bechtold @ Kapsalon
Sound: Joep Meijburg @ The Ambassadors
Grading: Matt Hare @ Glassworks
Online: Erik Wiedenhof

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie