Zoomin.TV opent kantoren in Miami en Los Angeles

Het mediabedrijf vestigde afgelopen maand een record met 5 miljard videoviews.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Zoomin.TV omvat zowel het Publisher Network als het Multi-Channel Network op YouTube. Het Publisher Netwerk is goed voor 2,2 miljard online views en 0,8 miljard mobile views. Het MCN groeit van 400 miljoen views in december vorig jaar naar meer dan 2 miljard nu. In de ranking van ComScore is Zoomin.TV nu wereldwijd de nummer vijf van de algemene MCN’s. Ook in Nederland is Zoomin.TV de grootste na vijf Amerikaanse spelers. Met 28 miljoen bekeken minuten per maand is Zoomin.TV ruim groter dan de gezamenlijke sites van RTL Nederland (beiden exclusief de muziekstreams).

De 35 eigen kanalen van Zoomin.TV hebben samen 1,5 miljoen abonnees op YouTube. Daarnaast hebben meer dan 50.000 externe kanalen zich aangesloten bij het MCN, dat in totaal ongeveer 100 miljoen abonnees telt.

Zelf produceren
De groei van Zoomin.TV nam vooral toe nadat de focus werd verlegd van het inkopen van klassieke nieuwsbeelden van voormalige partners APTN en Reuters, naar het zelf produceren van moderner, trending nieuws. &;Een kruising tussen wat Buzzfeed en Vice brengen. Wij noemen dat newsy items&;, zegt ceo Jan Riemens. &;De meest interessante items over wat we vroeger nooit zagen brengen we nu in beeld. Deze items verdringen het klassieke nieuws omdat het publiek ze liever ziet: ze genereren zo’n 5 tot 6 keer meer views. Ook tv-programma&;s ontdekken ons nu. We helpen onze publisher partners vooral door met hoge volumes premium video een hoge cpm te realiseren, maar we zien ook dat sommigen moeite hebben om in een nieuwe werkelijkheid snel genoeg de switch te maken en bij te blijven. We helpen ze dan ook vooral om de concurrentie met YouTube aan te gaan. Maar tegelijk zijn we blij dat social video zo’n vlucht aan het nemen is en binnenkort net zo belangrijk voor ons is als het publishing kanaal.&;

Millennials
Omdat Zoomin.tv de grote groep millennials die het weet te bereiken nog beter bij adverteerders onder de aandacht wil brengen breidt het bedrijf deze maand uit met vestigingen in Miami en Los Angeles. Riemens: &;Naast de pre-roll ontstaat geleidelijk de nieuwe revenue stream van branded of native videocontent en de Amerikanen hebben daar al veel langer ervaring mee. Bovendien komt 25 procent van onze kijkers uit de VS, dus is het noodzakelijk om ook daar aanwezig te zijn. Met een aantal nieuwe revenue modellen en met de massa aan cross-promotie die we met ons MCN kunnen realiseren gaan we Nederlandse YouTube channels helpen snel veel groter te worden.&;

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie