Premium

BVA haalt met Richard Otto 'echte merkenman' in huis

Richard Otto (39) is vanaf komende week Manager Leden & Communicatie bij BVA Bond van Adverteerders. Heeft hij al plannen?

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het was de laatste tijd beetje stil rond BVA. How come?
&;Er gebeurt genoeg hoor, dat is ook te zien op de website van de BVA. Het is inderdaad wel zo dat de laatste maanden wat meer focus geweest om een solide organisatiestructuur neer te zetten. Aan mij de taak om BVA nog meer naar buiten te profileren.&
 
‘Ik ga me inzetten voor engagement van leden’, zeg je in een reactie op je benoeming. Schort er nog wat aan dat engagement?

&;We gaan de leden nog meer bij de organisatie betrekken. Ik wil er ook voor zorgen dat we breder binnen de organisaties van onze leden worden gedragen. In enkele gevallen is maar één persoon betrokken vanuit de adverteerder, terwijl de belangen die we behartigen veel meer mensen aangaan.&
 
Hoe gaat het eigenlijk met het ledenbestand?
&;De BVA telt circa 160 leden. Samen vertegenwoordigen we 3 van de ruim 5 miljard euro die jaarlijks in communicatie wordt geïnvesteerd. Graag wil ik nog meer adverteerders bij ons betrekken.&

Je bent groot geworden in de mobile wereld. Nu opeens in de merken? 
&;Door onder andere MobileMarketing.nl en de Mobile Marketing & Advertising Group - nu bijna 200.000 leden - ben ik aardig bekend in de mobile marketing. Toch ben ik een echte "merkenman", met een grote fascinatie voor hoe merken middels nieuwe media met de "mobiele en sociale consument" willen communiceren en interacteren.

&;Maar ik laat me niet snel in een hokje  plaatsen. Zo heb ik bijvoorbeeld ook Spreekbuis.nl opgericht, een digitale herlancering van het 70 jaar oude omroepvakblad, samen met partners als NTR, Omroep Max, KRO-NCRV, Avrotros en STER.&;  

Je bent al een tijdje bezig met een boek over ‘verdwenen’ merken? Hoe gaat het daarmee?
&;Ik heb meer geluk in de liefde dan in boeken maken, maar ondanks enkele vertragingen verwacht ik dat het boek eind deze maand in de winkel ligt. Het boek bevat meer dan 300 verhalen over verdwenen merken en bijdragen van onder anderen Arian Buurman, Erik de Zwart, Harry Kramp, Marianne Zwagerman en Simon Neefjes. Je kunt het trouwens nu al bij de meeste online boekenwinkels reserveren.

&;Daarna komt er ook nog een boek aan voor de internationale markt, met iconische merken zoals Compaq, DeLorean, Pan Am, Trabant en Zündapp. Ik ben inderdaad slecht in stilzitten.&;  

24Festival wordt je eerste grote klus. Al  een plan de campagne klaarliggen?
&;Ik begin aanstaande maandag en het 24Festival is alweer op 13 oktober. Voor deze editie zal mijn aanwezigheid daarom mijn enige bijdrage zijn. Maar bij het event van volgend jaar zal ik tijdig betrokken zijn. Naast de nodige andere events. In veel gevallen doen we dat trouwens met partners, waaronder VEA en Adformatie.&

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie