Erik Hensel (LifeHunters): 'Een viral is een effect, geen product'

Wayne Parker Kent The Agency interviewde voor podcast The Brief deze week Erik Hensel, managing director van viral video bedrijf LifeHunters. Het thema is dan ook viral marketing.

In het interview beantwoordt Hensel de vraag wat de formule is voor een succesvolle video. ‘Ten eerste moet je de krantenkop voor je zien. Op het moment dat we dit niet zien, doen we het niet', zo vertelt hij. ‘Daarnaast meten we met eye tracking software per seconde door waar mensen wegkijken et cetera. Dit doen we om te voorkomen dat niet alleen wij iets briljant vinden. Onze kracht ligt buiten data ook in het gebruik van echte mensen in plaats van acteurs.’

Andere onderwerpen die in deze aflevering van The Brief naar voren komen zijn onder andere het initiatief van Comedy Central om reclamespotjes te vervangen voor een brandend content serie, de speech van P&G’s chief Marc Pritchard over programmatic advertising en het nut van sponsoring in de sport.

De aflevering is ook te vinden in de iTunes-store met alle overige podcast apps.

Lees de shownotes .

Adformatie is mediapartner van The Brief.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie