Hoe doen Anouk, Jett Rebel, Typhoon en Kensington het online?

Communicatiebureau We Cross meet reputatie en populariteit van artiesten op internet.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het bureau zette de online scores van 100 Nederlandse artiesten op basis van de prestaties van hun in 2014 uitgekomen tracks.  

De documenten zijn samengesteld uit een gedeelte van de big data die het bureau verzamelt samen met Into The Tune, die dagelijks de top 50 populairste nationale muziek op internet brengt.

De dagelijkse top 50 van Into The Tune komt tot stand door de reputatie en populariteit van de artiesten en hun muziek op internet te meten.

Hierbij wordt gebruik gemaakt van gegevens van sociale media, streaming diensten, concert agenda’s, nieuws sites en muziekblogs.

Deze gegevens komen voort uit het volgen van 5.000 Nederlandse acts in de stromingen pop, urban, alternative en electronics.

Van deze 5.000 artiesten zijn de 100 meest significante geselecteerd op kwantitatieve prestaties, het gaat niet om de best presterende Nederlandse artiesten.

De rapporten kunnen volgens We Cross platenmaatschappijen, merken en organisaties ‘helpen beter inzicht te krijgen in de prestaties van artiesten en hun positie in de muziek industrie te versterken’.

 

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie