Creatie & Campagnes

Dit zijn de best brand activations van augustus

BrandBase, blogger | 4 september 2017, 13:51

De maand waarin een echte Games of Thrones-marathon werd gelopen, Miele festivalgangers schoonwaste en een topfotograaf zelfs met een on board-camera mooie foto’s maakte.  

Volvo XC60  – Moments ft. Barbara Davidson
Bureau: Forsman & Bodenfors

Volvo heeft als visie dat auto's van dit merk in 2020 geen zware verkeersslachtoffers meer veroorzaken. Veiligheid staat voorop. De nieuwe XC60 is uitgerust met een hightech systeem dat voetgangers, fietsers en andere auto’s kan detecteren. Om te laten zien waartoe de on board camera’s in staat zijn, zocht Volvo contact met de bekende fotojournaliste Barbara Davidson. Zij gebruikte de camera’s in de XC60 om een serie prachtige zwart-wit beelden te schieten van het dagelijks leven op straat. De tentoonstelling die daaruit voortvloeide – ‘s werelds eerste foto-expositie gemaakt met een auto – is nu te zien in Londen en reist in 2017 de rest van de wereld over.

Miele – PowerWash  
Bureau: Buutvrij for life

Het degelijke Duitse Miele en Lowlands lijkt geen voor de hand liggende sponsorcombinatie. Maar als je ‘m invult met een goede dosis fun, kan er zomaar een mooi feestje ontstaan. Dans je schoon op Lowlands zorgde hiervoor. Het was een enorme wasmachine voor mensen die geen zin hadden om in de rij te staan voor de campingdouche. Eenmaal binnen belandde je in een bubbling-schuimparty-extravaganza. Terwijl de festivalgangers in de wasmachines aan het feesten waren, werd hun stinkende festivaloutfit door Miele gewassen en gedroogd. 

Sky Italia – Games of thrones Marathon 
Bureau: F.biz/WPP

Met deze stunt geeft tv-zender Sky Italia nieuwe betekenis aan het begrip ‘binge watch marathon’. Geheel in lijn met de serie draaide het niet om bank, chips en cola, maar om bloed, zweet en tranen. Het verhaal? Een groep hardlopende GoT-fans bekeek alle 60 afleveringen van de serie op een scherm achter een rijdende vrachtwagen. Het avontuur begon in Rome en eindige na een uitputtende tocht door het Italiaanse platteland bij het Milaans Sforzesco kasteel. Daar werden de atleten onthaald door duizenden andere fans om samen de première van Game of Thrones seizoen 7 te kijken.

BrandActivation.nl, een blog van BrandBase, selecteert elke maand drie inspirerende brand activation-cases voor Adformatie. Aan het eind van het jaar wordt het allerbeste werk van 2017 gekozen. 

Over de auteur

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar