TGIF: Seen this?

The Rise of Facebook live. En hoe. Brandfighters geeft je een overzicht van de leukste streams van dit moment.

Facebook Live is te vergelijken met Periscope, de streamingfunctie van Twitter. Het voordeel van Facebook is dat je mensen naar bepaalde momenten live mee kan nemen, waardoor het enorme kansen biedt voor zowel merken als reguliere Facebook gebruikers. Grootste voordeel is nog wel dat je met iedereen kunt communiceren. Reclamebureau geeft je een overzicht van de leukste streams van dit moment.

Watermeloen 
We beginnen gelijk met het leukste voorbeeld. Platform Buzzfeed wist maar liefst, met een livestream van drie kwartier meer dan 800.000 kijkers te boeien. Het enige scenario wat zich afspeelde waren twee medewerkers van Buzzfeed die probeerden om een watermeloen te laten ontploffen met rubberen elastiekjes. Ja, echt. Op het hoogtepunt, bij minuut 45, keken er ongeveer 807.000 personen. Wow.



Jamie Oliver
Jamie Oliver is een frequente FB broadcaster - onder meer in zijn strijd voor de suiktertax -. Maar ook geeft hij ook tips hoe je bepaalde recepten in een handomdraai kunt maken, zoals we van hem gewend zijn. Heerlijk. Wij zien kansen voor onze eigen nationale chefkoks.

Barkbox 
Als je de hele dag hard aan het werk bent is het goed om af en toe een korte break te nemen. Doen wij ook. Maar hoe leuk is het om in je pauze naar kleine puppy’s te kijken? E-commerce startup Barkbox zet honden in de schijnwerpers die spelen met de allernieuwste speeltjes, die je vervolgens bij Barkbox kan bestellen. Slim! Livestreams vanuit dierenasielen in Nederland? Yes please.

Fashion
Geen front row tickets weten te bemachtigen? Of überhaupt niet uitgenodigd voor een Fashionshow? Geen probleem, Facebook live biedt uitkomt. Afgelopen Fashionweek in Sao Paolo stond geheel in het teken van livestreams. Met 30 catwalkshows en meer dan 13 uur aan streaming materiaal, werden de streams extreem goed bekeken. Binnen een week waren de shows en backstage momenten gezien door 1.3 miljoen mensen.
 

Facebook Live is dé tool om nieuwtjes te delen, een sneakpeak te geven of vragen realtime te beantwoorden. Doordat de live video een tweerichtingsverkeer is, is de interactie groot. Creatieve en originele content zijn hierbij wel van groot belang. Je kunt de kijker meer betrekken bij een gebeurtenis, product of ervaring door ze er echt live bij te laten zijn. En de mogelijkheden zijn eindeloos. Wij bij Brandfighters zijn helemaal fan.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie