VrijMiBlog #22: de wekelijkse social media update

Social media bureau Blauw Gras praat je bij. Deze week hebben we het onder andere over het nieuwe jasje van Google, de gevoelige plaat van Instagram en hoe jij jezelf beschermt tegen social media.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Historische dag door Google
Dinsdag 1 september is een dag die nooit meer vergeten zal worden. Wanneer iemand in het vervolg deze datum zal googlen, verschijnt ongetwijfeld het volgende nieuws bovenaan het organische zoekresultaat: komt met schreefloos logo. De keuze voor een zogenaamd sans-serif-font maakt dit de grootste wijziging van het logo sinds het in 1998 het online licht zag. Het nieuwe logo past beter op kleinere apparaten, als tablets, smartphones en smartwatches. Het formaat is dan ook één van de (letterlijk) grootste verschillen. Terwijl het oude logo maar liefst 14.000 bytes was, neemt het nieuwe logo slechts 305 bytes in.  


De prijs voor de beste inhaker gaat trouwens naar . Er was dan ook geen concurrentie.  

De gevoelige plaat van Instagram
In de nieuwe versie 7.5 van zit een update van Instagram Direct, de privéberichtenfunctie. Het is nu onder andere mogelijk om met foto’s te reageren in een privébericht en om een groepsgesprek een naam te geven. Dit zou het voor gebruikers makkelijker moeten maken om ook zaken die wat gevoeliger liggen te bespreken. Niet alles hoeft immers altijd in the picture te gebeuren.

Niet alle gebruikers lijken echter even blij te zijn met deze update, zo blijkt uit de customer reviews. Een gefrustreerde reactie van iemand die zich I-Am-So-Disappointed noemt: &;I don&;t usually write reviews because I don&;t think updates are that big of a deal, but I absolutely think this is the dumbest thing Instagram — NO, any social media has ever done in the history of the internet and technology&;. Geen commentaar.

Zo bescherm je jezelf tegen social media
Ben je wel eens tegen een lantaarnpaal aan gefietst omdat je Facebook aan het checken was? Dan weet je als geen ander dat social media levensgevaarlijk kunnen zijn. Verzekeraar ASR zocht naar een oplossing en introduceerde afgelopen woensdag de &;&;-app. Deze app moet het verkeer veiliger maken door jou tegen jezelf in bescherming te nemen.

De Rij Veilig-app blokkeert je smartphone automatisch wanneer je sneller dan 15 km per uur gaat. De snelheid wordt gemeten met een gps-functie en kan ook gebruikt worden door fietsers en brommobielen. Als je met het openbaar vervoer reist of op de passagiersstoel zit, kun je de app in passagiersmodus zetten om de blokkering op te heffen. De Rij Veilig app is vooralsnog alleen geschikt voor . Gebruikers van een iPhone zullen zich in het verkeer zelf moeten beheersen om niet op te nemen wanneer oma belt. Dat blijft dus lastig. 

Super snel Skypen
Skype heeft van Microsoft een nieuw ontwerp gekregen voor , en . Naast een &;prachtig nieuw ontwerp&; is ook een betere zoekfunctie toegevoegd. Voortaan staat rechtsonder in de app een zwevende actieknop, die het mogelijk maakt om sneller contacten te zoeken, een videobericht te versturen of een gesprek te starten. Super snel skypen dus. Dit lijkt ons heel handig voor als je stilstaat voor een stoplicht en van de Rij Veilig app heel even gebruik mag maken van social media.  

Zo. Je bent weer helemaal op de hoogte van de laatste updates en make-overs die social media nog aantrekkelijker maken. Gelukkig weet je nu ook hoe je die verleidelijke social media in het verkeer kan weerstaan. Dat was onze korte educatieve noot. En dan is het nu tijd een biertje!

Deze bijdrage is geschreven door . Wij geven merken een gezicht op social media.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie