XXS lijft reclamebureau Cogonez in

Overname moet de focus op innovatie versterken.

Vlnr de fusiepartners Piet Hein Smit, Arjan Leest en Bas Oosterwal

XXS Amsterdam neemt Cogonez over, het reclamebureau dat in 2018 is opgericht door Bas Oosterwal en Arjan Leest. Cogonez richt zich op het verbinden van de online en offlinewereld, bijvoorbeeld via augmented reality en QR-codes.

De oprichters van Cogonez blijven het eigen team aansturen en uitbouwen met de disciplines van XXS en de andere bureaus van de bureaugroep Candid. Sinds vorig jaar maakt XXS hier deel van uit. Daarnaast zullen Leest en Oosterwal het voortouw nemen in een zogenoemde innovatiecel van XXS.

Volgens Piet Hein Smit, de managing director en oprichter van XXS Amsterdam, passen de twee bureaus  goed bij elkaar juist vanwege de gerichtheid op verandering en experiment. Met de samenvoeging moet de focus van XXS op innovatie en technologie worden versterkt. 

XXS Amsterdam bestaat 24 jaar, werkt voor grote merken als Makro en Bud en won de afgelopen jaren zeven Effie Awards met campagnes voor EasyJet, RouteMobiel, Theodoor Gilissen, de Nierstichting, Anderzorg (2x) en Kia.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie